Δίαιτα χωρίς γλουτένη: Τι επιτρέπεται & τι απαγορεύεται;



Η δίαιτα χωρίς γλουτένη επιστρατεύεται πολύ συχνά από όσους θέλουν να χάσουν τα παραπανίσια κιλά.


Σύμφωνα με τους ειδικούς,  η δίαιτα αυτή βασίζεται στην κατανάλωση αποκλειστικά και μόνων τροφίμων που δεν περιέχουν ως συστατικό την γλουτένη η οποία συνήθως περιέχεται σε τρόφιμα όπως τα δημητριακά, το σιτάρι, το κριθάρι και η σίκαλη.

Τι επιτρέπεται;

Όσοι αποφασίσουν να ακολουθήσουν αυτή την δίαιτα θα πρέπει να γνωρίζουν ότι μπορούν να καταναλώνουν συγκεκριμένα προϊόντα όπως:

Φασόλια, σπόροι, ξηροί καρποί στη φυσική μη επεξεργασμένη μορφή τους

Αυγά

Κρέατα, ψάρια και πουλερικά (όχι πανέ, επικαλυμμένα ή μαριναρισμένα)

Φρούτα και λαχανικά

Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα: πλήρες και αποβουτυρωμένο γάλα, κρέμες από γάλα και καλαμποκάλευρο ή ριζάλευρο, γιαούρτι, τυριά.

Δημητριακά παρασκευασμένα από ελεύθερα γλουτένης άλευρα (καλαμποκάλευρο, ρυζάλευρο, πατατάλευρο, αλεύρι από σόγια)

Πατάτες, γλυκοπατάτες, ρύζι, καλαμπόκι, χυλός από καλαμπόκι

Όσπρια

Σούπες, αφεψήματα, μη εμπλουτισμένο κακάο, ζάχαρη, μέλι, μαρμελάδα, ζελές, σιρόπια, ορισμένες καραμέλες, καρύδα, αλάτι, πιπέρι, κανέλλα, μπαχαρικά, καρυκεύματα, μυρωδικά, ελιές, ξίδι από σταφύλια, σόδα, μουστάρδα, σάλτσα από ντομάτα.

Βασική προϋπόθεση για την επιτυχία της δίαιτας είναι η αποφυγή κατανάλωσης σιτηρών που περιέχουν μέσα την γλουτένη.

Τι απαγορεύεται

Δια ροπάλου στην εν λόγω δίαιτα απαγορεύεται η κατανάλωση τροφίμων και ποτών που περιέχουν την γλουτένη όπως : Κριθάρι (βύνη) πλιγούρι, αλεύρι σκληρό,φαρίνα,σιμιγδάλι, σιτάρι, ορισμένα τυριά, κατεργασμένα κρέατα καιαλλαντικά που δεν αναφέρουν την σύσταση τους.

Επίσης απαγορεύεται η κατανάλωση κανονικού ψωμιού και σπαγγέτι που περιέχουν γλουτένη, τα διάφορα σνακ που κυκλοφορούν στα ράφια των σούπερ μάρκετ αλλά και αλκοολούχα ποτά όπως η μπύρα το ουίσκι η βότκα το λευκό ξίδι σούπες επιδόρπια και γλυκά εμπορίου που συνήθως περιέχουν σαν συστατικό τους την ουσία αυτή.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί όποιοι ακολουθούν την δίαιτα χωρίς γλουτένη για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να μην λαμβάνουν τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά αλλά και βιταμίνες όπως είναι ο σίδηρος, το ασβέστιο, οι φυτικές ίνες αλλά και αλλά πολύτιμα θρεπτικά συστατικά όπως είναι το φυλλικό οξύ.

Πάντως αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι την δίαιτα χωρίς γλουτένη συνήθως την ακολουθούν οι πάσχοντες από κοιλιοκάκη, αυτισμό, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητα (ΔΕΠ) ή είναι αλλεργικοί στο σιτάρι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δυσανεξία στη γλουτένη: Τα σημάδια και πόσο πρέπει να σας ανησυχεί