Μαγνήσιο: Γιατί είναι απαραίτητο στην υγεία μας;



Ασπίδα προστασίας από τον κίνδυνο εκδήλωσης καρδιοπάθειας, εγκεφαλικού και διαβήτη τύπου 2, αποτελεί το μαγνήσιο.


Όπως δημοσιεύεται στην επιθεώρηση BMC Medicine, όσοι εθελοντές κατανάλωναν το περισσότερο μαγνήσιο είχαν:

10% μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν καρδιοπάθεια
12% μικρότερο κίνδυνο εγκεφαλικού
26% λιγότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν διαβήτη τύπου 2,

Επιπλέον, με κάθε 100mg μαγνήσιο που κατανάλωναν οι εθελοντές την ημέρα, μειωνόταν κατά 7% ο κίνδυνος εγκεφαλικού επεισοδίου και κατά 22% ο κίνδυνος καρδιακής ανεπάρκειας.

«Τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου στο αίμα έχουν σχετιστεί σε διάφορες μελέτες με πλήθος ασθενειών, αλλά τα έως τώρα στοιχεία ήταν αντιφατικά», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Φούντι Ουάνγκ από τη Σχολή Δημοσίας Υγείας του Πανεπιστημίου Zhejiang στην Κίνα. Πάντως όσο οι έρευνες συνεχίζονται προκύπτει το συμπέρασμα ότι εάν η πρόσληψη είναι πολύ χαμηλή για αρκετό καιρό, ενδέχεται να προκύψουν επιπλοκές στην υγεία που σχετίζονται με αυξημένη αρτηριακή πίεση, πονοκεφάλους και οστεοπόρωση.

Σε ποια ποσότητα;

Οι άνδρες πρέπει να καταναλώνουν 300mg μαγνησίου την ημέρα και οι γυναίκες 270mg, αλλά υπολογίζεται ότι ποσοστό έως 15% του γενικού πληθυσμού λαμβάνει μικρότερες από αυτές τις ποσότητες.

%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%b5%cf%82

 

 

 

 

 

 

 

Τα τρόφιμα που είναι πλούσιο σε μαγνήσιο είναι:

μαύρη σοκολάτα (330mg / 100gr)
ξηροί καρποί (αμύγδαλα: 190mg/100gr, κάσιους: 175mg/100gr, φιστίκια: 120mg/100gr)
κινόα (120mg / 100gr)
φασόλια (85mg / 100gr)
σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά (π.χ. σπανάκι, 80mg).
αποξηραμένα σύκα (70mg / 100gr)
καφέ ρύζι (45mg / 100gr)
μπανάνες (30mg / 100gr)