Ειδήσεις Υγείας

Μαραθώνιος Αθήνας 2018: Οδηγός επιβίωσης

Όσοι πρόκειται να συμμετάσχουν στον Μαραθώνιο Αθήνας την Κυριακή 11 Νοεμβρίου, θα πρέπει να λάβουν τα μέτρα τους για να πετύχουν το στόχο που έχουν θέσει. Σύμφωνα με το Αμερικανικό Κολέγιο Αθλητικής Ιατρικής και τον Αμερικανικό Σύλλογο Διαιτολόγων, η διατροφή του αθλητή πρέπει να περιλαμβάνει και επαρκείς ποσότητες υγρών. Υπολογίστε περίπου 1 ποτήρι υγρών ανά 20 λεπτά άσκησης.

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί,  είναι σημαντικό να γνωρίζουν οι αθλούμενοι, ότι όλα τα υγρά συμβάλλουν στην ενυδάτωση του οργανισμού, από το νερό που αποτελεί την πρώτη επιλογή, μέχρι και τους χυμούς, το γάλα, τα αναψυκτικά, το τσάι κτλ.

 

 

 

 

 

 

Επιπλέον, για άσκηση που διαρκεί μια ώρα ή και περισσότερο, ο οργανισμός μπορεί να ωφεληθεί από την κατανάλωση αθλητικών ποτών, που εκτός από νερό προσφέρουν υδατάνθρακες και ηλεκτρολύτες που βοηθούν στην καλύτερη αναπλήρωση αυτών των συστατικών κατά τη διάρκεια της έντονης άσκησης.

Υδατάνθρακες οι απαραίτητοι

Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες (λευκά ζυμαρικά, ψωμί, ρύζι) απελευθερώνουν ταχύτερα την ενέργειά τους στον οργανισμό, είναι καλύτεροι για την ώρα του αγώνα, αλλά και για την τελευταία εβδομάδα κατά την οποία πρέπει να γεμίσετε τις μπαταρίες σας. Αντίθετα, οι υδατάνθρακες σε προϊόντα ολικής άλεσης βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου.

Καφεΐνη

Μία μέρα πριν τον αγώνα, πρέπει να αποφύγετε τα ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη, η οποία προκαλεί απώλεια σωματικών υγρών.

Το βράδυ πριν τον αγώνα

Απαγορεύονται αυστηρά τα αλμυρά για να είστε ξεκούραστοι για τη μεγάλη στιγμή.

%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%b8%cf%89%ce%bd%ce%b9%ce%bf%cf%821

 

 

 

 

 

 

 

Πριν την εκκίνηση

Δυο ώρες πριν τη εκκίνηση πρέπει να καταναλώσετε 500-750 ml υγρά για να αποφύγετε την αφυδάτωση στη διάρκεια της κούρσας.

Μετά

Μετά τον Μαραθώνιο αποφύγετε τις μεγάλες ποσότητες φαγητού και προτιμήστε διαλύματα επανυδάτωσης καθώς και τροφές που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνες. Ενδεικτικά μπορείτε να καταναλώσετε μπανάνες, φρούτα, γιαούρτι, γάλα, κουλούρια, κράκερς και αλμυρά μπισκότα.

Tips: Η αναπλήρωση των υγρών πρέπει να γίνει αργά και συστηματικά. Αποφύγετε την απότομη πόση και ειδικά νερού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πόνος στην πλάτη: Ποιες παθήσεις κρύβει;

 

Σχετικά άρθρα

Close