S&M

Σελήνιο: Πού χρησιμεύει και σε ποιες τροφές θα το βρείτε



Άκρως απαραίτητο για την καλή λειτουργία του οργανισμού θεωρείται το σελήνιο.


Το σελήνιο ένα ιχνοστοιχείο απαραίτητο για τον οργανισμό και συνήθως  βρίσκεται στα θαλασσινά και  στα κρεατικά ενώ η έλλειψή του συνδέεται με διάφορες αυτοάνοσες παθήσεις.

Σύμφωνα με τους ειδικούς μπορεί να εμποδίσει την εμφάνιση διαφόρων ειδών καρκίνου, ενώ έχει και αντιγηραντικές ιδιότητες.

Επίσης είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του θυρεοειδή ενώ τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και ενισχύει την ανδρική γονιμότητα.

Σε ποιες τροφές θα το βρείτε

Φιστίκια

Τα φιστίκια εκτός από μαγνήσιο, παρέχουν υψηλές ποσότητες σεληνίου με περίπου 96 μικρογραμμάρια του ιχνοστοιχείου σε ένα μόνο φιστίκι (ξεπερνώντας τη συνιστώμενη ημερήσια δόση).

Συκώτι

Το συκώτι  είναι γεμάτο θρεπτικά συστατικά, μεταξύ των οποίων βρίσκεται και το σελήνιο. Σε όποια μορφή και αν το προτιμήσετε, το αρνίσιο συκώτι συγκεκριμένα περιέχει 116 μικρογραμμάρια σεληνίου σε μια μερίδα 100 γραμμαρίων.

Οστρακοειδή

Τα στρείδια και τα μύδια είναι πλούσια σε σελήνιο ενώ απουτελούν μια εξαιρετική πηγή χαλκού, ψευδαργύρου, σιδήρου και βιταμίνης Β12.

Ψάρι

Ο σολομός, οι αντσούγιες, ο ξιφίας και η ρέγκα έχουν υψηλή περιέκτικότητα σε σε σελήνιο.

Ηλιόσπορος

Ο ηλιόσπορος περιέχει και σελήνιο, φτάνοντας τα 79 μικρογραμμάρια του στοιχείου στα 100 γραμμάρια του ηλιόσπορου.

Γαλακτοκομικά

Ένα φλιτζάνι τυρί cottage με χαμηλά λιπαρά έχει 20 μικρογραμμάρια σεληνίου. Ένα φλιτζάνι γάλακτος με χαμηλά λιπαρά και ένα φλιτζάνι γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά περιέχουν το καθένα από 8 μικρογραμμάρια σεληνίου.