Υπέρταση: Ποιες ασκήσεις τη «ρίχνουν»;



Η υπέρταση αν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως, μπορεί να αυξήσει σημαντικά τις πιθανότητες επικίνδυνων καταστάσεων, όπως το έμφραγμα και το εγκεφαλικό.


Τα καλά νέα είναι ότι η υψηλή αρτηριακή πίεση μπορεί να προληφθεί ή να μειωθεί με την υγιεινή διατροφή, τη διατήρηση υγιούς βάρους και την τακτική άσκηση.

Στο πλαίσιο αυτό οι επιστήμονες της Ελληνικής Εταιρείας Υπέρτασης προτείνουν διάφορες μορφές άσκησης για να χάσετε κιλά και να είστε πιο υγιείς.

Περπάτημα

Το περπάτημα είναι η ιδανικότερη μορφή άσκησης ανεξαρτήτως φυσικής κατάστασης και ηλικίας. Ξεκινήστε περπατώντας αργά και ανεβάστε σιγά-σιγά ρυθμό.

Για να είναι αποτελεσματική η άσκηση, θα πρέπει το περπάτημα να είναι μέτριας έντασης. Πρέπει να περπατάτε αρκετά γρήγορα ώστε να ανεβάσετε σφυγμούς και να ιδρώνετε ελαφρώς.

Στόχος είναι: Να περπατάτε με αυτό το ρυθμό 2 ½ ώρες την εβδομάδα (½ ώρα την ημέρα για 5 μέρες).

Τρέξιμο

Το τρέξιμο μπορεί να γίνει οπουδήποτε και βοηθά να κάψετε περισσότερες θερμίδες από οποιαδήποτε άλλη συμβατική μορφή άσκησης. Πριν ξεκινήσετε, καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας και να προμηθευτείτε ένα καλό ζευγάρι παπούτσια για τρέξιμο.

Στόχος είναι: Να τρέχετε με σταθερό ρυθμό για ½ ώρα 2 φορές την εβδομάδα.

Ποδήλατο

Το ποδήλατο είναι πραγματικά μια αναζωογονητική και διασκεδαστική μορφή άσκησης για όλες τις ηλικίες.

Στόχος είναι: Να κάνετε ποδήλατο για 30 λεπτά την ημέρα 5 φορές την εβδομάδα, με τέτοιο ρυθμό που να χρειάζεται να αναπνέετε βαθιά και γρήγορα.

Κολύμβηση

Η κολύμβηση είναι η καλύτερη άσκηση για όλο το σώμα. Είναι ιδανική για να είστε υγιείς και δραστήριοι ανεξαρτήτως ηλικίας ή φυσικής κατάστασης.

Στόχος είναι: Να κολυμπάτε για 30 λεπτά μία ή περισσότερες φορές την εβδομάδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Υψηλή πίεση: Τα πέντε ύπουλα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε