Φυτικά γάλατα: Τα υπέρ και τα κατά!



Για τους χορτοφάγους, για όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη και γενικά για όσους δεν προτιμούν το γάλα υπάρχουν και οι φυτικές επιλογές του.


Εκτός από το αγελαδινό στο εμπόριο κυκλοφορούν και άλλα είδη γάλακτος τα οποία από ότι φαίνεται κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος.

Γάλα από αμύγδαλο

 

 

 

 

 

 

 

Είναι ένα από τα πιο δημοφιλή γάλατα που παρασκευάζεται από αμύγδαλα και νερό.

Υπέρ: Έχει μόλις 40-60 θερμίδες το φλυτζάνι και είναι πλούσιο σε Βιταμίνη Ε ενώ καλύπτει το 30% της ημερήσιας ποσότητας ασβεστίου που χρειάζεται ο οργανισμός μας.

Κατά: Το γάλα αμυγδάλου έχει την τάση να είναι υψηλότερο σε νάτριο από άλλες πηγές γαλακτοκομικών.

Γάλα από καρύδα

 

 

 

 

 

 

 

Το γάλα από καρύδα μοιάζει πολύ στη γεύση με αγελαδινό γάλα και είναι τέλειο για σούπες, smoothies και άλλα.

Υπέρ: Υπολογίζεται ότι έχει περίπου 365 λιγότερες θερμίδες και 43 λιγότερα γραμμάρια λίπους ανά φλιτζάνι.

Κατά: To γάλα καρύδας περιέχει επίσης πολύ λίγη πρωτεΐνη.

Γάλα ρυζιού

 

 

 

 

 

 

Το γάλα ρυζιού φτιάχνεται από λευκό βρασμένο ρύζι, σιρόπι μαύρου ρυζιού και άμυλο καφέ ρυζιού.

Υπέρ: Είναι κατάλληλο για χορτοφάγους αλλά και vegans.

Κατά: Το γάλα από ρύζι δεν περιέχει αρκετή πρωτεΐνη και βιταμίνες

Γάλα από σόγια

 

 

 

 

 

 

 

Tο γάλα από σόγια παρασκευάζεται από τους καρπούς σόγιας. Ενδείκνυται για σούπες, σως και άλλα αλμυρά πιάτα.

Υπέρ: Το γάλα σόγιας είναι ο βασιλιάς όσον αφορά τις πρωτεΐνες καθώς περιέχει  6-7 gr ανά φλυτζάνι). Επίσης είναι πλούσιο σε κάλιο, το οποίο μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση.

Κατά: Τα τυχόν επιπρόσθετα που μπορεί να περιέχει το γάλα μπορεί να προκαλέσουν δυσφορία στο στομάχι και αέρια.