sport-medicineΕιδήσεις ΥγείαςΣυμπληρώματα Διατροφής

Έλλειψη σε φυλλικό οξύ: Ποια συμπτώματα προκαλεί & πώς θα το διορθώσετε

Το φυλλικό οξύ είναι ένα απαραίτητο στοιχείο για να παράγει ο οργανισμός νέα κύτταρα στο σώμα, συμπεριλαμβανομένων των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Η συνήθης αιτία ανεπάρκειας φυλλικού οξέος είναι η ανεπαρκής πρόσληψή του μέσα από τις τροφές.

Τα πιο συχνά συμπτώματα που δείχνουν ότι οι τιμές του είναι σε χαμηλά επίπεδα μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:

κόπωση, λίγη ενέργεια, λήθαργος, αίσθημα λιποθυμίας και εύκολο λαχάνιασμα. Επίσης το δέρμα μπορεί να φαίνεται χλωμό, οι ασθενείς να διαμαρτύρονται για πονοκεφάλους και να εμφανίζουν αυξημένους παλμούς στην καρδιά.

 

 

 

 

Στα αίτια της ανεπάρκειας συμπεριλαμβάνονται:

Διατροφή φτωχή σε φυλλικό οξύ

Εγκυμοσύνη

Παθήσεις του εντέρου που προκαλούν προβλήματα δυσαπορρόφησης, π.χ. κοιλιοκάκη

Φλεγμονώδεις παθήσεις π.χ. νόσος του Crohn

Δρεπανοκυτταρική αναιμία και μεσογειακή αναιμία.

Αντιμετώπιση

Η αντιμετώπιση περιλαμβάνει εκτός από τη λήψη φυλλικού οξέως κάθε μέρα και την κατανάλωση τροφών που είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ.

Το σώμα δεν αποθηκεύει πολύ φυλλικό οξύ και για το λόγο αυτό χρειάζεται μια τακτική κατανάλωση τροφών που το περιέχουν προκειμένου ο οργανισμός να λειτουργεί σωστά.

Τέτοιες τροφές είναι το σπανάκι, λάχανο, μπρόκολο, πράσινα φασόλια, μπιζέλια, ρεβίθια, καστανό ρύζι, συκώτι και πατάτες.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι το φολικό οξύ που υπάρχει στα συμπληρώματα διατροφής και στα εμπλουτισμένα τρόφιμα απορροφάται καλύτερα από εκείνο που βρίσκεται φυσικά στις τροφές. Επίσης, πρέπει να γνωρίζετε ότι το φολικό οξύ καταστρέφεται εύκολα κατά το βράσιμο. Για τον λόγο αυτό, βράστε για μικρό χρονικό διάστημα τα λαχανικά σας ή προτιμήστε το μαγείρεμα στον ατμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε ασβέστιο αν δεν πίνετε γάλα;

Σχετικά Άρθρα

Back to top button