Ειδήσεις Υγείας

Έλλειψη σιδήρου: Τα προειδοποιητικά σημάδια που πρέπει να ξέρετε

Μάθετε ποια είναι τα βασικότερα συμπτώματα της έλλειψης σιδήρου.

Κούραση

Η έλλειψη σιδήρου έχει σαν αποτέλεσμα τη μειωμένη παροχή οξυγόνου στους ιστούς κι έτσι το σώμα στερείται πολύτιμη ενέργεια. Η κόπωση συνήθως συνδυάζεται με το αίσθημα αδυναμίας, την ευερεθιστότητα και την έλλειψη συγκέντρωσης.

Χλωμάδα στο πρόσωπο

Η χλωμάδα στο πρόσωπο είναι σημάδι έλλειψης σιδήρου. Μάλιστα το πρόβλημα αυτό είναι πιο εμφανή στα άτομα με ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα.

Δύσπνοια

Η μειωμένη ροή οξυγόνου στο σώμα “πυροδοτεί” τη συνεχή δύσπνοια ακόμη κι αν παίρνουμε βαθιές αναπνοές. Το σύμπτωμα είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό αν εκδηλώνεται τις ώρες χαλάρωσης και ξεκούρασης.

Ταχυπαλμία

Η έλλειψη σιδήρου μπορεί να επιδεινώσει τις ταχυπαλμίες αφού η καρδιά αναγκάζεται να κουράζεται διπλά λόγω της μειωμένης ροής οξυγόνου.

Σύνδρομο ανήσυχων ποδιών

Περίπου το 15% των ατόμων που πάσχουν από το λεγόμενο Σύνδρομο Ανήσυχου Ποδιού παρουσιάζουν έλλειψη σιδήρου. Μελέτες έχουν ανακαλύψει ότι όσο χαμηλότερα είναι τα επίπεδα σιδήρου στο αίμα, τόσο πιο έντονο είναι το σύμπτωμα.

Τριχόπτωση

Τα μαλλιά αποδυναμώνονται με συνέπεια να γίνονται πιο εύθραυστα.

 Η γλώσσα φαίνεται παράξενη

Εκτός από το χρώμα, η αλλαγή στην υφή της γλώσσας μπορεί να είναι ένδειξη έλλειψης σιδήρου.

Τι να κάνετε

Προσθέστε στη διατροφή σας με τροφές πλούσιες σε σίδηρο, όπως:

Κόκκινο κρέας, χοιρινό κρέας και πουλερικά
Θαλασσινά
Όσπρια (ιδίως φασόλια)
Σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι
Αποξηραμένα φρούτα, όπως σταφίδες και βερίκοκα
Εμπλουτισμένα με σίδηρο δημητριακά, ψωμιά και ζυμαρικά
Αρακάς

 

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button