Ειδήσεις ΥγείαςΦύση και Διατροφή

Έχετε ατονία και νιώθετε συνεχώς κουρασμένη; Δείτε τι φταίει

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας εκτιμά ότι 600 -700 εκατομμύρια άνθρωποι πάσχουν από έλλειψη σιδήρου, εκτίμηση που την καθιστά την υπ’ αριθμόν ένα διατροφική ανεπάρκεια παγκοσμίως, και ιδίως στις αναπτυσσόμενες χώρες. Η σημαντικότερη αιτία του προβλήματος στον Δυτικό κόσμο είναι η ανεπαρκής ποσότητα του ιχνοστοιχείου αυτού, κυρίως στις γυναίκες και οφείλεται αποκλειστικά στη διατροφή.

Πως μπορείτε να μάθετε εάν πάσχετε από έλλειψη σιδήρου

Εάν νιώθετε διαρκώς κουρασμένοι και το πρόσωπό σας είναι χλωμό, είναι πιθανόν να μη λαμβάνετε επαρκείς ποσότητες σιδήρου μέσω της διατροφής σας και να κινδυνεύετε από έλλειψη σιδήρου. Για να επιβεβαιωθεί αυτή η υποψία, θα πρέπει να κάνετε μια εξέταση αίματος, ώστε να μετρηθούν τα επίπεδα αιμοσφαιρίνης. Θα μπορέσει έτσι ο γιατρό σας, να διαγνώσει εάν κινδυνεύετε από έλλειψη σιδήρου ή εάν πάσχετε ήδη από σιδηροπενική αναιμία.

Οι παράγοντες που ενοχοποιούνται για την εμφάνιση της νόσου είναι

Ανεπαρκής πρόσληψη σιδήρου μέσω της διατροφής αυξημένες ανάγκες όπως παιδική ηλικία, εγκυμοσύνη, έμμηνος ρύση ασθένειες όπως είναι οι αιμορροΐδες, το πεπτικό έλκος, τα νεοπλάσματα, η εκκολπωμάτωση,κ.α

Τι μπορεί να προκαλέσει η έλλειψη σιδήρου στον οργανισμό;

Η έλλειψη σιδήρου προκαλεί μικροκυτταρική αναιμία. Επίσης χωρίς τα συμπτώματα της αναιμίας, η έλλειψη σιδήρου μπορεί να προκαλέσει αδυναμία, πονοκεφαλους, καθώς και προβλήματα στη νοητική λειτουργία και τη συμπεριφορά. Επίσης μπορεί να επιφέρει ελάττωση της αντίστασης στις λοιμώξεις.

Οι πλουσιότερες σε σίδηρο τροφές

Ο σίδηρος βρίσκεται σε σε ζωικές τροφές, όπως τα κόκκινα κρέατα, τα ψάρια και τα πουλερικά αλλά και σε φυτικές τροφές όπως οι φακές, τα φασόλια, το ρύζι, το καλαμπόκι,η σόγια και το σιτάρι.

Να πάρω ή όχι χάπια σιδήρου;

Τα χάπια σιδήρου συνταγογραφούνται αποκλειστικά από τον θεράποντα ιατρό. Αν χρειάζεται να παίρνετε χάπι δυο φορές τη μέρα τότε ογιατρός σας μπορεί να συστήσει να αρχίσετε με ένα τη μέρα για λίγες μέρες και μετά να το αυξήσετε σε δυο φορές τη μέρα.

Το σίδηρο απορροφάται καλύτερα αν παρθεί με άδειο στομάχι (μια ώρα πριν ή δυο ώρες μετά το φαγητό) αν είναι δυνατό.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button