Ειδήσεις ΥγείαςΟμορφιά

Ήλιος και δέρμα: Ποιες είναι οι τροφές που δρουν σαν αντηλιακό

Αρχική > Ειδήσεις Υγείας > Ήλιος και δέρμα: Ποιες είναι οι τροφές που δρουν σαν αντηλιακό

Καθώς η θερμοκρασία αρχίζει να ανεβαίνει, μικροί και μεγάλοι μπαίνουν σε διάθεση κολύμβησης και διακοπών και σπεύδουν να προμηθευτούν καπέλα, γυαλιά ηλίου και αντηλιακά. Καλό είναι, όμως, να μην περιοριστείτε σε αυτά, αλλά να ελέγξετε και τι υπάρχει στην… κουζίνα σας. Και αυτό, διότι ολοένα περισσότερες μελέτες δείχνουν πως ορισμένα τρόφιμα δρουν σαν αντηλιακό.

Όπως αναφέρει ο κ. Μάρκος Μιχελάκης, Δερματολόγος-Αφροδισιολόγος το φυσικό αντηλιακό του δέρματος είναι η μελανίνη. «Η μελανίνη είναι η φυσική χρωστική ουσία του, η οποία το προστατεύει από τις βλαβερές επιδράσεις της υπεριώδους ακτινοβολίας (UV) του ηλίου», λέει. «Η μελανίνη απορροφά την UV, ενώ η παραγωγή της διεγείρεται όταν το δέρμα εκτίθεται στον ήλιο. Επειδή, όμως, πολύς κόσμος εκτίθεται στον ήλιο αλόγιστα, η μελανίνη δεν προλαβαίνει να ασκήσει επαρκή αντηλιακή προστασία, γι’ αυτό και την ενισχύουμε με τα αντηλιακά προϊόντα».

Τα επίπεδα της μελανίνης δεν είναι τα ίδια σε όλους τους ανθρώπους. Όσοι έχουν πιο σκουρόχρωμο δέρμα διαθέτουν περισσότερη μελανίνη απ’ ό,τι όσοι έχουν ανοιχτόχρωμο, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό International Journal of Molecular Sciences.

Χαλκός και τυροσίνη

Δύο από τα συστατικά που επηρεάζουν την παραγωγή της μελανίνης είναι ο χαλκός και η τυροσίνη.

Ο χαλκός διεγείρει την παραγωγή τόσο της μελανίνης όσο και της ελαστίνης, μίας πρωτεΐνης που βοηθεί το δέρμα να διατηρεί την ελαστικότητά του, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Current Chemical Biology.

Καλές πηγές του είναι τα στρείδια, το συκώτι, τα νεφρά και τα οστρακόδερμα. Άλλα τρόφιμα που περιέχουν χαλκό είναι τα δαμάσκηνα, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι πατάτες και τα καρύδια.

Η τυροσίνη είναι ένα αμινοξύ που διευκολύνει την παραγωγή της μελανίνης. Τα αμινοξέα αποτελούν τους θεμέλιους λίθους των πρωτεϊνών, επομένως πολλά τρόφιμα ζωικής και φυτικής προέλευσης περιέχουν τυροσίνη. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται τα προϊόντα σόγιας, τα αυγά, τα ψάρια, τα τυριά και η γαλοπούλα.

Τα αντιοξειδωτικά

Την παραγωγή της μελανίνης φαίνεται πως αυξάνουν σημαντικά και τα αντιοξειδωτικά.

Μελέτη στο περιοδικό Molecular Nutrition & Food Research, έδειξε ότι τα φλαβονοειδή, όπως η κυανιδίνη, όχι μόνο μπορεί να προστατεύσουν το δέρμα από τις επιδράσεις της UV, αλλά και από την πιο επιθετική μορφή καρκίνου του δέρματος: το μελάνωμα.

Άλλα αντιοξειδωτικά που μπορεί να ασκήσουν αντηλιακή προστασία στο δέρμα είναι τα καροτενοειδή που προσδίδουν στα πορτοκαλί και κόκκινα φρούτα και λαχανικά το χαρακτηριστικό χρώμα τους. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν π.χ. το λυκοπένιο, η λουτεΐνη και η βήτα-καροτίνη.

Αντηλιακή δράση ασκούν και οι πολυφαινόλες, όπως η EGCG στο πράσινο τσάι, η ρεσβερατρόλη στα κόκκινα σταφύλια και στα μούρα.

Επιπλέον, τα αντιοξειδωτικά ασκούν αντιφλεγμονώδη δράση, η οποία προστατεύει το δέρμα και από το ηλιακό έγκαυμα.

Καλές πηγές αντιοξειδωτικών είναι όλα τα φρούτα και τα λαχανικά με έντονα χρώματα, τα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα σκουρόχρωμα μούρα και η μαύρη σοκολάτα. Καλές πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων είναι τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός και οι σαρδέλες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Θολούρα στα μάτια: Ποιες σοβαρές παθήσεις μπορεί να κρύβει;

Show More

Σχετικά Άρθρα

Back to top button