Ειδήσεις Υγείας

Αθηρωματικός δείκτης: Τι είναι και πως υπολογίζεται;

Ο αθηρωματικός δείκτης όπως εξηγούν οι ειδικοί επιστήμονες της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας  πρόκειται ουσιαστικά για την αναλογία ανάμεσα στη συνολική χοληστερίνη και την HDL-χοληστερίνη.  Έτσι γνωρίζοντας το δείκτη αυτή, μπορείτε να μάθετε αν πρέπει να κάνετε αλλαγές στη διατροφή και στον τρόπο ζωής σας.

Πώς υπολογίζουμε τον αθηρωματικό δείκτη

Οι απλές ιατρικές εξετάσεις αποκαλύπτουν τα επίπεδα της χοληστερίνης στο αίμα. Όμως για να βρεθεί ο αθηρωματικός δείκτης ο γιατρός θα διαιρέσει τη συνολική χοληστερίνη με την καλή χοληστερίνη. Όσο μικρότερο είναι το αποτέλεσμα αυτής της διαίρεσης τόσο μικρότερος είναι και ο κίνδυνος για καρδιακή προσβολή.

Κάποιος έχει για παράδειγμα συνολική χοληστερίνη 280 mg/dl, ενώ ένας άλλος έχει 160 mg/dl. Εκ πρώτης όψεως ο πρώτος έχει αυξημένο κίνδυνο (ο μέσος όρος της χοληστερίνης στις μέρες μας είναι γύρω στα 200 mg/dl). Αν υποθέσουμε όμως ότι ο πρώτος έχει ΗDL χοληστερίνη 70 mg/dl και ο δεύτερος έχει 40 mg/dl, τότε ο αθηρωματικός δείκτης για τον πρώτο είναι 280 / 70 = 4 και για τον δεύτερο είναι 160 / 40 = 4. Δηλαδή και οι δύο έχουν τον ίδιο κίνδυνο για καρδιακή προσβολή.

 

Ποια είναι η φυσιολογική τιμή για τον αθηρωματικό δείκτη;

Σύμφωνα με την Αμερικάνικη Εταιρεία Καρδιολογίας, για τον αθηρωματικό δείκτη οι φυσιολογικές τιμές είναι 3.5 προς 1.

 

 

 

 

 

 

Τροφές που ρίχνουν  την χοληστερίνη

Μαύρη σοκολάτα

Περιέχει φλαβονοειδή (αντιοξειδωτικές ουσίες) που βοηθούν στην μείωση των επιπέδων της LDL χοληστερόλης.

Αβοκάντο

Περιέχει ελαϊκό οξύ, το οποίο βοηθά στην μείωση της κακής χοληστερόλης στο αίμα σας. Επίσης, το έλαιο από αβοκάντο, το οποίο έχει μια λεπτή, γλυκιά γεύση, μπορεί επίσης να αντικαταστήσει άλλα έλαια στην μαγειρική.

Κόκκινο κρασί

Το κόκκινο κρασί περιέχει ρεσβερατρόλη, μια ουσία που βρίσκεται στην κόκκινη φλούδα των σταφυλιών. Αυτή μπορεί να προστατεύσει τα αιμοφόρα αγγεία από την δημιουργία θρόμβων, ενώ ταυτόχρονα μειώνει την LDL χοληστερόλη.

Μαύρο και πράσινο τσάι

Τόσο το μαύρο, όσο και το πράσινο τσάι περιέχουν ισχυρά αντιοξειδωτικά που ρίζνουν τα επίπεδα χοληστερόλης.

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Έτσι, τα αμύγδαλα, τα καρύδια και τα φιστίκια μπορούν να σας βοηθήσουν στην μείωση των επιπέδων της LDL χοληστερόλης.

 

 

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button