Ειδήσεις Υγείας

Αλάτι: Φίλος ή εχθρός της υγείας

Το νάτριο είναι ζωτικής σημασίας για τη σωστή ισορροπία των υγρών στο σώμα και την υγιή λειτουργία των μυών. Επίσης το νάτριο ανεβάζει τη διάθεση και ίσως γι’ αυτό κάνουμε συχνά κατάχρησή του.

Και για του λόγου του αληθές έρευνα του Πανεπιστημίου της Αϊόβα έδειξε ότι τα ποντίκια που στερούνταν το αλάτι απέφευγαν δραστηριότητες που τους προσέφεραν ευχαρίστηση. Επίσης δεν παχαίνει, προκαλεί όμως κατακρατήσεις, που μας φουσκώνουν. Παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στη συστολή και τη χαλάρωση των μυών μας.

Από την άλλη η κατάχρηση όμως, οδηγεί σε σοβαρές ασθένειες. Είναι το νάτριο στο αλάτι που συμβάλλει στην υψηλή πίεση του αίματος με την διατάραξη της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών (κάλιο, νάτριο, χλωριούχο και μαγνησίου) στο σώμα. Στο μεταξύ όλο και νεότερες έρευνες αποδεικνύουν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι τρώνε πολύ περισσότερο αλάτι από ό, τι χρειάζονται. Έρευνες απέδειξαν μάλιστα ότι μειώνοντας την ημερήσια κατανάλωση κατά ένα γραμμάριο, οι πιθανότητες πρόκλησης εγκεφαλικού μειώνονται κατά ένα έκτο!

Ιδανική ποσότητα

Συνιστάται οι ενήλικες να μην παίρνουν περισσότερα από 6g αλάτι την ημέρα ή 2,4 g νατρίου (η δοσολογία είναι μικρότερη για τα παιδιά). Αυτό είναι περίπου ένα κουταλάκι του γλυκού. Περίπου τα τρία τέταρτα του αλατιού που τρώμε είναι «κρυμμένο» σε συσκευασμένα ή επεξεργασμένα τρόφιμα.

Ελέγξτε τις ετικέτες των τροφίμων για τα είδη που αγοράζετε τακτικά. Οι περισσότερες ετικέτες τροφίμων δείχνουν την ποσότητα του νατρίου αντί για αλάτι. Για να μετατρέψετε τον αριθμό από το νάτριο στο αλάτι, θα πρέπει να το πολλαπλασιάσετε επί 2,5 – π.χ. 2 γραμμάρια νατρίου = 5g άλατος (2 χ 2.5).

Σχετικά Άρθρα

Back to top button