Ειδήσεις Υγείας

Αναιμία: Οι ιδανικές τροφές για να την ενισχύσετε

Ένα από τα πιο σημαντικά μέταλλα, για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού είναι ο σίδηρος αφού τροφοδοτεί με οξυγόνο όλα τα μέρη του σώματος. Όμως ακόμη και μια μικρή έλλειψή του, μπορεί να προκαλέσει αναιμία και κατά συνέπεια κούραση, αδυναμία και κατάπτωση.

Μη ξεχνάτε άλλωστε ότι ο αγαπημένος ήρωας των παιδικών μας χρόνων, ο Ποπάι, όταν ήθελε να αποκτήσει γρήγορα δύναμη για να σώσει την αγαπημένη του Όλιβ έτρωγε μια χούφτα σπανάκι!

Στην περίπτωση όμως, που αυτό δεν είναι της αρεσκείας σας, δείτε ποιες άλλες τροφές περιέχουν σίδηρο, όπως καταγράφηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση journal Proceedings of the National Academy of Science.

Αποξηραμένα βερίκοκα

 

 

 

 

Δεν αποτελούν μόνο ένα γευστικό σνακ αλλά τα αποξηραμένα βερίκοκα είναι πλούσια σε βιταμίνη Α, κάλιο και σίδηρο. Ενδεικτικό είναι ότι ένα μέτριο φλιτζάνι από αποξηραμένα βερίκοκα καλύπτει το 42% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης, που χρειάζεται ο οργανισμός σε σίδηρο.

Κακάο και σοκολάτα

 

 

 

 

Τα νέα είναι ευχάριστα για του λάτρεις του γλυκού και ιδιαίτερα για όσους καταναλώνουν μαύρη σοκολάτα. Τόσο το κακάο όσο και η σοκολάτα χωρίς γλυκαντικά, λίπη και γάλα, είναι πλούσια σε σίδηρο φτάνοντας τα 36 mg στα 100 γραμμ.

Συκώτι

 

 

 

 

 

Δεν είναι τυχαίο ότι στη δεκαετία του 90 οι γιατροί συνιστούσαν στους ασθενείς τους να τρώνε συκώτι, για να ”χτυπήσουν” την αναιμία. Και δεν είχαν άδικο, αφού πρόκειται για μια τροφή η οποία έχει τη μεγάλη περιεκτικότητα σε σίδηρο.

Στρείδια, μύδια

 

 

 

 

Μπορεί να είναι γνωστά για τις αφροδισιακές τους ιδιότητες αλλά τα οστρακοειδή έχουν μεγάλη ποσότητα σιδήρου. Ενδεικτικό είναι ότι μόλις έξι μέτρια μεγέθους στρείδια παρέχουν στον οργανισμό 5 mg σιδήρου. Αντίστοιχα τα μύδια περιέχουν 5,7 mg στα 85 γραμμάρια.

Ταχίνι και σουσάμι

 

 

 

 

 

Το σουσάμι προσφέρει το 23% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης σιδήρου που έχει ανάγκη ο οργανισμός ενώ το ταχίνι παρέχει 1,3 mg σιδήρου (7% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης) σε μια και μόνο κουταλιά της σούπας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οστεοπόρωση: Ποιες κακές συνήθειες αυξάνουν τον κίνδυνο;

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button