Ειδήσεις Υγείας

Απορρόφηση σιδήρου: Δείτε πώς θα καταφέρετε να την ενισχύσετε!

Όσοι αντιμετωπίζουν έλλειψη σιδήρου νιώθουν έντονα το αίσθημα της κόπωσης, της αδυναμίας, ενώ μπορεί να παρουσιάζουν αναιμία. Πιο ευάλωτες είναι οι γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας, οι μέλλουσες μανούλες αλλά και όσες θηλάζουν τα παιδιά ή οι έφηβοι.

Εκτός από τα δημοφιλή τρόφιμα που είναι πλούσια σε σίδηρο, υπάρχουν όμως ορισμένα tips που μπορούν να ενισχύσουν την απορρόφηση του σιδήρου!

Δείτε ποια είναι αυτά!

Για μεγαλύτερη απορρόφηση καλό είναι να συνδυάζετε τις τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε σίδηρο με:

Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C, όπως χυμό πορτοκαλιού, φράουλες, πιπεριές, ντομάτες, μπρόκολο, λάχανο, κρεμμύδι, πεπόνι, χόρτα, σπανάκι, μαρούλι κλπ.

Και αυτό γιατί η βιταμίνη C αυξάνει την απορρόφηση του σιδήρου. Όταν, λοιπόν, τρώτε μπριζόλα μην παραλείπετε να ρίχντε λεμόνι.

Λευκό κρασί: Το μηλικό οξύ που περιέχει αυξάνει επίσης την απορρόφηση του σιδήρου.

Αποφύγετε να συνδυάζετε τροφές πλούσιες σε σίδηρο με:

Τσάι, καφέ, αναψυκτικά τύπου κόλα, κόκκινο κρασί: Περιέχουν τανίνες, οι οποίες δυσχεραίνουν την απορρόφηση του σιδήρου.

 

 

 

 

 

Γαλακτοκομικά ή άλλες τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, το οποίο δεσμεύει το σίδηρο. Όταν δηλαδή τρώτε δημητριακά πρωινού, προτιμήστε τα χωρίς γάλα ή γιαούρτι, επειδή θα μειωθεί η απορρόφηση του σιδήρου που σας προσφέρουν.

Φυτικές ίνες (π.χ. προϊόντα ολικής άλεσης), καθώς και αυτές με τη σειρά τους μειώνουν την απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δυσανεξία στη γλουτένη: Τα σημάδια και πόσο πρέπει να σας ανησυχεί

Σχετικά Άρθρα

Back to top button