Ειδήσεις Υγείας

Αρθρίτιδα: Οι συμβουλές των ειδικών για να ανακουφιστείτε από τον πόνο

Η αρθρίτιδα είναι κλινικό χαρακτηριστικό πολλών ασθενειών. Με τον όρο αρθρίτιδα περιγράφεται η φλεγμονή των αρθρώσεων που εκδηλώνεται με πόνο, δυσκαμψία, οίδημα, ερυθρότητα, θερμότητα, διόγκωση μαλακών μορίων, υπερτροφία του αρθρικού θύλακα, αύξηση των αρθρικού υγρού, καθώς και περιορισμό της κινητικότητας σε μία ή περισσότερες αρθρώσεις.

Η αρθρίτιδα χαρακτηρίζεται από πόνο στην κίνηση και κατά την ψηλάφηση των αρθρώσεων.

Η αρθρίτιδα μπορεί να επηρεάσει άτομα κάθε ηλικίας ενώ αν δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα, μπορεί να προκαλέσει σοβαρή αναπηρία στον πάσχοντα.

Πάντως οι γυναίκες προσβάλλονται πιο συχνά από αρθρίτιδα και συχνά παρουσιάζουν σοβαρότερα συμπτώματα.

Ποια είδη αρθρίτιδας υπάρχουν

Οι αρθρίτιδες διαχωρίζονται σε:

– εκφυλιστικές

– φλεγμονώδεις (ανοσολογικές)

– μεταβολικές (από κρυστάλλους)

Παράγοντες κινδύνου

ηλικία (μεγαλώνοντας μειώνεται η ικανότητα αυτό-επούλωσης των χόνδρων)

παχυσαρκία (αυξάνει το βάρος στις αρθρώσεις)

κληρονομικές παθήσεις οστών (δυσπλασίες, Charcot, Ehlers-Danlos)

επάγγελμα (χειρωνακτική διακίνηση φορτίων)

 

 

 

 

 

 

Συμβουλές των ειδικών

Οι ειδικοί επιστήμονες της mayo clinic επισημαίνουν την ανάγκη όλοι οι πάσχοντες να γυμνάζονται καθώς η έλλειψη της, μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της κινητικότητας των αρθρώσεων και της ευλυγισίας. Και αυτό γιατί με την τακτική άσκηση, αποφεύγετε η δυσκαμψία στις αρθρώσεις και βελτιώνετε η γενική φυσική κατάσταση.

Ξεκινήστε χαμηλά

Ξεκινήστε με περπάτημα πέντε λεπτών μέρα παρά μέρα.  Να αυξάνετε τη δραστηριότητα κάθε εβδομάδα.

Τροποποιήστε τις δραστηριότητες σας έτσι ώστε να είναι κατάλληλη για σας.  Μειώστε τη δραστηριότητα τουλάχιστον μέχρι το σημείο που τα συμπτώματα δεν χειροτερεύουν.

Όταν τα συμπτώματα περάσουν, μπορείτε να επανέλθετε προοδευτικά στο προηγούμενο επίπεδο φυσικής δραστηριότητας για να έχετε περισσότερες πιθανότητες να παραμείνετε υγιής.

Η φυσική δραστηριότητα πρέπει να είναι φιλική στις αρθρώσεις. Αν δεν έχετε αποφασίσει, ποιο είδος άσκησης είναι καλό για σας, προτιμήστε το περπάτημα, το ποδήλατο, το κολύμπι, τον χορό ή έναν συνδυασμό αυτών των δραστηριοτήτων.

Αν ασκείστε μόνοι σας, διαλέξτε διαδρομή που είναι ασφαλής, δηλαδή που συνεπάγεται μικρότερο κίνδυνο παραπατήματος ή στραμπουλήγματος κ.λπ.

Τέλος, διατηρήστε ένα φυσιολογικό βάρος που διευκολύνει τη μη επιβάρυνση των αρθρώσεων. Η απώλεια βάρους μπορεί να μειώσει την ένταση των συμπτωμάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΙΣΗΣ:

Αρθρίτιδα: Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγετε;

 

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button