Ειδήσεις Υγείας

Αυχενικό σύνδρομο: Πέντε τρόποι για να γλιτώσετε από τον πόνο

Σύμφωνα με τους ειδικούς της Ελληνικής Εταιρείας Χειρουργικής Ορθοπαιδικής και Τραυματολογίας το αυχενικό σύνδρομο σχετίζεται με μία σειρά από παθήσεις που έχουν σχέση με τους μυς, τους μεσοσπονδύλιους δίσκους, τους συνδέσμους, τα νεύρα, τα αγγεία ή το νωτιαίο μυελό.

Τι κάνω για να γλιτώσετε τους πόνους

Οι επιστήμονες της Ελληνικής Εταιρείας Χειρουργικής Ορθοπαιδικής και Τραυματολογίας συνιστούν στους πάσχοντες να προσέχουν να ακολουθούν τη σωστή στάση του σώματός στις καθημερινές δραστηριότητες. Για παράδειγμα αναφέρουν οι ειδικοί είναι γνωστό πως ο αυχένας καταπονείται όταν το κεφάλι βρίσκεται συχνά και για πολλή ώρα σκυφτό ή γυρισμένο προς τη μία πλευρά λόγω εργασίας ή κακής στάσης ύπνου.

Έτσι οι δίσκοι δέχονται περισσότερο βάρος, με αποτέλεσμα να πιέζονται, να φθείρονται και να προκαλούν δυσκαμψία και πόνο.

Ένας τρόπος για να προλάβετε τους πόνους στον αυχένα (και στην πλάτη), όταν η δουλειά σας απαιτεί να κάθεστε για πολύ στην ίδια θέση, είναι κάθε 30-50 λεπτά να σηκώνεστε και να ξεμουδιάζετε για λίγο (5-10 λεπτά), ώστε να αποφεύγονται τα γνωστά «πιασίματα».

Αποφύγετε να παρακολουθείτε τηλεόραση ή να διαβάζετε ξαπλωμένοι στο κρεβάτι χρησιμοποιώντας περισσότερα του ενός μαξιλάρια. Το πιθανότερο είναι το πρωί να ξυπνήσετε με πονοκέφαλο ή με δυσκαμψία στον αυχένα.

Δώστε την ανάλογη προσοχή στο στρώμα που κοιμάστε και κυρίως στο μαξιλάρι. Ένα ακατάλληλο μαξιλάρι μπορεί να προκαλέσει αυχενικό σύνδρομο ή και να επιδεινώσει το ήδη υπάρχον, καθώς στηρίζει το κεφάλι και τον αυχένα για πολλές ώρες (Υπάρχει μεγάλη ποικιλία στρωμάτων και μαξιλαριών στο εμπόριο, ώστε ο καθένας να επιλέξει αυτό που του ταιριάζει).

Όταν οδηγείτε, φροντίστε να κρατάτε ίσια τη σπονδυλική σας στήλη, τους ώμους χαλαρούς και τον αυχένα μόλις γερμένο προς τα εμπρός, φροντίζοντας, όμως, να μετακινείστε συχνά στο κάθισμα.

Ειδικές ασκήσεις για χαλάρωση, διάταση και ενδυνάμωση των αυχενικών μυών είναι απαραίτητες εφόσον γίνονται σωστά.Αποφεύγετε να σηκώνετε βάρη.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button