Ειδήσεις Υγείας

Αφυδάτωση: Τι πρέπει να κάνετε αν σας συμβεί

Οι  ένοχες αιτίες είναι εκτός από την η υψηλή θερμοκρασία, η έντονη άσκηση, ιδίως όταν κάνει πολύ  ζέστη, οι διάρροιες, οι εμετοί, ο πυρετός και η υπερβολική εφίδρωση. Περισσότερο επιρρεπείς είναι τα μικρά παιδιά, οι ηλικιωμένοι και άτομα με χρόνιες παθήσεις.

Τα σημάδια sos:

κούραση – υπνηλία
απώλεια όρεξης
δίψα
στεγνό στόμα
ξηρό δέρμα
δυσανεξία στη ζέστη
πονοκέφαλος – ζάλη
μικρή ποσότητα και σκουρόχρωμα ούρα
δυσκοιλιότητα

Σε κάποιες πιο σοβαρές περιπτώσεις η αφυδάτωση εμφανίζεται με πυρετό, πτώση της πτώση της πίεσης και απώλεια της συνείδησης.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στη Βρετανική ιατρική επιθεώρηση συνιστάται η κατανάλωση περίπου 1,2 λίτρα (έξι με οκτώ ποτήρια) την ημέρα , αλλά το καλοκαίρι και κατά τη διάρκεια της άσκησης, θα πρέπει να διπλασιάσετε αυτή την ποσότητα.

Πώς να προστατευτείτε

Ο καλύτερος τρόπος για να μην κινδυνεύσετε από αφυδάτωση είναι να πίνετε υγρά πριν διψάσετε.

Οι ειδικοί επιστήμονες επισημαίνουν ότι  καλό είναι όταν ο υδράργυρος χτυπά κόκκινο να πίνετε περίπου ένα ποτήρι νερό κάθε 10-15 λεπτά. .

Στην περίπτωση που σκοπεύετε να παραμείνετε έξω στον ήλιο για μεγάλο διάστημα καλό είναι αναφέρουν οι ειδικοί επιστήμονες να ενυδατωθείτε με κάποιο ισοτονικό ποτό.

Μελέτη απέδειξε ότι τα ισοτονικά ποτά αντικαθιστούν όχι μόνο τα υγρά, αλλά και τις χημικές ουσίες, όπως νάτριο και κάλιο, οι οποίες χάνονται μέσω του ιδρώτα. Αντίθετα τα αλκοολούχα και καφεϊνούχα ροφήματα, όπως καφές, τσάι δεν συνιστώνται γιατί επιδεινώνουν την αφυδάτωση

Σχετικά Άρθρα

Back to top button