Ειδήσεις Υγείας

Βιταμίνη Α: Σε ποιες τροφές βρίσκεται & γιατί είναι σημαντική στην υγεία;

Η βιταμίνη Α είναι απαραίτητο στοιχείο της διατροφής και η ανεπάρκειά της μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί πρόκειται για λιποδιαλυτή βιταμίνη, η έλλειψή της μπορεί να προκληθεί, όχι μόνο από ανεπαρκή πρόσληψη των τροφών που την περιέχουν, αλλά και από μια διατροφή που είναι εξαιρετικά χαμηλή σε λιπαρά.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι ορισμένες ιατρικές παθήσεις όπως η νόσος του Crohn, η ανεπάρκεια παγκρεατικών ενζύμων, η νόσος της χοληδόχου κύστης και η ηπατική νόσος, που προκαλούν μείωση της ικανότητας πρόσληψης διαιτητικού λίπους, μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε έλλειψη αυτής της βιταμίνης.

Επίσης, η έλλειψή της προκαλεί ξηροδερμία και σκληράδα στο δέρμα και προβλήματα στην όραση.

Πηγές της βιταμίνης Α

Η σημασία της βιταμίνης Α στον οργανισμό μας και τα συμπτώματα από την έλλειψή της, αποτελούν σημαντικούς λόγους για να προσέχουμε ώστε να προσλαμβάνουμε τις απαραίτητες ποσότητες.

Μάθετε σε ποιες τροφές βρίσκεται!

Ζωικές πηγές: Η βιταμίνη Α που προέρχεται από ζωικές πηγές, μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ρετινόλη και μερικές φορές αναφέρεται ως «προσχηματισμένη βιταμίνη Α» που μπορεί να χρησιμοποιηθεί απευθείας από το σώμα. Καλές πηγές της είναι το συκώτι, το γάλα, ο κρόκος του αυγού και το τυρί.

Φυτικές πηγές: Μερικά φρούτα και λαχανικά περιέχουν ενώσεις, που ονομάζονται καροτενοειδή (χρωστικές ουσίες, υπεύθυνες για το κόκκινο, πορτοκαλί και κίτρινο χρώμα των φρούτων και λαχανικών), που μπορούν να μετατραπούν σε βιταμίνη Α από το σώμα.

Αυτά τα καροτενοειδή (β-καροτένιο, α-καροτένιο και γ-καροτένιο) μερικές φορές αναφέρονται ως «προβιταμίνη Α». Καλές πηγές τροφίμων προβιταμίνης Α είναι τα καρότα, τα βερίκοκα, το σπανάκι, η παπάγια, οι γλυκοπατάτες, το πεπόνι, η κολοκύθα και το ροζ γκρέιπφρουτ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Βιταμίνη D: Ποια είναι τα σημάδια που δείχνουν έλλειψη;

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button