sport-medicineΕιδήσεις ΥγείαςΣυμπληρώματα Διατροφής

Βιταμίνη Κ: Τι προκαλεί η έλλειψή της;

Εκτός όμως από την πήξη του αίματος η βιταμίνη Κ παίζει σημαντικό ρόλο στη σκελετική υγεία, στη πρόληψη των ρυτίδων, της οστεοπόρωσης αλλά και της ενδυνάμωσης των οστών.

Όπως και η βιταμίνη D, έτσι και η βιταμίνη K παράγεται μόνη της στον οργανισμό μας, αλλά συνήθως όχι σε μεγάλες ποσότητες με συνέπειες στην καλή υγεία.

Η έλλειψή της προκαλεί:

Αγγειακή ασβεστοποίηση, καρδιαγγειακές παθήσεις και κιρσούς
Οστεοπόρωση
Καρκίνος του προστάτη, καρκίνος των πνευμόνων, καρκίνος του ήπατος και λευχαιμία
Κακή μνήμη, άνοια και άλλα.

Ποιες είναι οι καλύτερες διατροφικές πηγές της;

Οι καλύτερες διατροφικές πηγές της βιταμίνης Κ είναι:

τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, για παράδειγμα το σπανάκι, το μαρούλι, ο μαϊντανός, κ.α.

λαχανικά όπως τα λαχανάκια Βρυξελλών, το μπρόκολο, το κουνουπίδι και το λάχανο

το μοσχαρίσιο συκώτι, τα αβγά, το ψάρι, το σογιέλαιο, τα δημητριακά

Θυμηθείτε ότι η βιταμίνη Κ είναι λιποδιαλυτή βιταμίνη. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται αν παίρνετε φάρμακα των οποίων η δράση μπορεί να επηρρεαστεί από την ποσότητα βιταμίνης Κ που λαμβάνετε. Έτσι, αν λαμβάνετε αντιπηκτικά φάρμακα είναι σημαντικό να λαμβάνετε σταθερή ποσότητα βιταμίνης Κ .

Τέλος οι ειδικοί αναφέρουν  ότι ένας ενήλικας άνδρας χρειάζεται 80 χιλιοστόγραμμα βιταμίνης Κ, ενώ μια ενήλικη γυναίκα 65.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button