Ειδήσεις Υγείας

Βιταμίνη D: Πέντε προειδοποιητικά σημάδια που δείχνουν έλλειψη

Η βιταμίνη D ή αλλιώς «βιταμίνη του ήλιου» είναι ζωτικής σημασίας για την καλή σωματική αλλά και ψυχική υγεία. Σε αντίθεση με ορισμένες άλλες βιταμίνες η βιταμίνη D δεν λαμβάνεται από τις τροφές, αλλά συντίθεται από την έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία.

Όμως ο σύγχρονος τρόπος ζωής όμως, με την πολύωρη παραμονή στους κλειστούς χώρους αλλά και την υπερβολική χρήση αντιηλιακών, έχει ως αποτέλεσμα ένας στους πέντε να έχει έλλειψη ή ανεπάρκεια της βιταμίνης D στον οργανισμό τους.

Πόνoς στα κόκκαλα

Ο πόνος στα κόκαλα και στις αρθρώσεις που επιμένει και δεν υποχωρεί ούτε το χειμώνα αλλά ούτε το καλοκαίρι ίσως να οφείλετε στην έλλειψη βιταμίνης D. Επιστημονική μελέτη έδειξε ότι η ανεπάρκεια βιταμίνης D αυξάνει τον κίνδυνο για πόνους στις αρθρώσεις των ισχίων και των γονάτων. Ο πόνος επιδεινώνεται εάν η ανεπάρκεια δεν αντιμετωπιστεί με συμπληρώματα.

Πεσμένη διάθεση

Η έλλειψη της βιταμίνης D μπορεί να συνδέεται με τη μειωμένη σερατονίνη η οποία ως γνωστόν ευθύνεται για τη κακή διάθεση

Ιδρώνει το κεφάλι

Μπορεί να ακούγεται παράξενο αλλά ένα από πρώτα και κλασικότερα συμπτώματα της έλλειψης της βιταμίνης είναι ο υπερβολικός ιδρώτας στο κεφάλι.

Γαστρεντερικά προβλήματα

Όσοι έχουν έλλειψη της πολύτιμης αυτής βιταμίνης μπορεί να αντιμετωπίζουν στομαχικές διαταραχές όπως φούσκωμα στην κοιλιά, δυσκοιλιότητα και άλλα.

Αδύναμα οστά

Όσοι αντιμετωπίζουν έλλειψη βιταμίνης D αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο καταγμάτων.

Πως να την αυξήσετε

Τα επίπεδα βιταμίνης D μπορεί να αυξηθούν με την έκθεση στον ήλιο περίπου 20 λεπτά την ημέρα, με ακάλυπτα τα χέρια ή τα κάτω άκρα και χωρίς αντηλιακό από τα τέλη Μαρτίου ή τις αρχές Απριλίου έως τα τέλη Σεπτεμβρίου, τις ώρες 11πμ. έως 3μμ.

Από την άλλη πλευρά οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη D είναι το τυρί, τα λιπαρά ψάρια, το συκώτι, τα τρόφιμα εμπλουτισμένα με βιταμίνη D, όπως ορισμένα δημητριακά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ποια εμβόλια πρέπει να κάνουν οι ενήλικες; Όλη η λίστα

Γρίπη & κρυολόγημα: Πότε παίρνουμε αντιβίωση;

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button