sport-medicineΕιδήσεις ΥγείαςΣυμπληρώματα Διατροφής

Βιταμίνη D: Ποια «δόση» είναι αρκετή;

Πρόκειται για μια λιποδιαλυτή βιταμίνη, που συντίθεται στο σώμα μας και ο ρόλος της είναι καταλυτικός στην αποθήκευση του ασβεστίου από τον οργανισμό.

Τελευταίες έρευνες τεκμηρίωσαν ότι έχει ρόλο κλειδί και σε άλλες παθήσεις, όπως της σκλήρυνσης κατά πλάκας, του καρκίνου του μαστού, του διαβήτη τύπου 1 και της ψωρίασης.

Σύμφωνα με τις ισχύουσες αμερικανικές συστάσεις, από την ηλικία του ενός έτους έως και 70 ετών ο οργανισμός χρειάζεται 600 διεθνείς μονάδες βιταμίνης D την ημέρα και μετά τα 71 χρόνια 800 μονάδες ημερησίως.

Να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της βιταμίνης D προέρχεται από την έκθεση μας στον ήλιο, η οποία συνιστάται να είναι επί 20 λεπτά την ημέρα, με γυμνά χέρια και πόδια νωρίς το πρωί (πριν τις 11) ή μετά τις 5 το απόγευμα.

Μόνο ένα ελάχιστο ποσοστό προέρχεται από τη διατροφή, κυρίως από τα λιπαρά ψάρια, τα αυγά, το γάλα και τα γαλακτοκομικά.
Τέλος στα ράφια των φαρμακείων υπάρχουν και τα ειδικά συμπληρώματα βιταμίνης D τα οποία όμως καλό είναι να λαμβάνονται μετά από συμβουλή του θεράποντα ιατρού.

Πώς ανακαλύπτουμε την ανεπάρκεια βιταμίνης D;

Ο καλύτερος τρόπος για να ελεγχθεί η επάρκεια της βιταμίνης D είναι με αιματολογική εξέταση (επίπεδα 25-υδροξυβιταμίνης D ορού).
Τιμές βιταμίνης < 20ng/mL (50 nmol/lt) δείχνουν ήπια ανεπάρκεια, ενώ τιμές< 5 ng/ml (12,5 nmol/lt) υποδεικνύουν σοβαρή ανεπάρκεια.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button