Ειδήσεις Υγείας

Βιταμίνη D: Πού χρησιμεύει & σε ποιες τροφές θα τη βρείτε

Οι τροφές που περιέχουν βιταμίνη D είναι ελάχιστες. Αυτό συμβαίνει επειδή το σώμα είναι φτιαγμένο για να παίρνει βιταμίνη D (vitamin d) μέσω του δέρματος (την παράγει με την έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία) και μέσω όχι μέσω της διατροφής.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η έκθεση στον ήλιο είναι ένας εύκολος και αξιόπιστος τρόπος για τους περισσότερους ανθρώπους για να πάρετε τη βιταμίνη D που χρειάζεστε.

Η απευθείας έκθεση του δέρματος στο φως του ήλιου δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα είναι αρκετή για να παράγει όση βιταμίνη D σας είναι απαραίτητη. Ο αναγκαίος χρόνος έκθεσης στον ήλιο διαφέρει ανάλογα με την ηλικία, τον τύπο του δέρματος, την εποχή, την ώρα της ημέρας κ.λπ.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για τη ρύθμιση του ασβεστίου και του φωσφόρου στο σώμα. Επίσης, παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της σωστής δομής των οστών.

 Τρεις “σούπερ” πηγές βιταμίνης D:

Σολομός ( όχι ο σολομός ιχθυοτροφείου)
Σκουμπρί ( το άγριο,)
Μανιτάρια εκτίθενται σε υπεριώδες φως και έτσι έχουν περισσότερη βιταμίνη D

Άλλες τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνης D είναι:

Μουρουνέλαιο (προειδοποίηση: το μουρουνέλαιο είναι πολύ πλούσιο σε βιταμίνη Α. Η υπερβολική πρόσληψη βιταμίνης Α μπορεί να είναι κακή για εσάς. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας)

Τόνος (κονσέρβα σε νερό)
Σαρδέλες (κονσέρβα σε λάδι)

Γάλα ή γιαούρτι εμπλουτισμένα με βιταμίνη D (ανεξάρτητα από το αν είναι άπαχα, ή με μειωμένα λιπαρά)
Συκώτι από βοδινό, ή μοσχάρι
Κρόκοι αυγών
Τυρί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

 

Show More

Σχετικά Άρθρα

Back to top button
Close