sport-medicineΔιατροφήΕιδήσεις Υγείας

Γλυκαιμικός δείκτης: Πώς θα τον κρατήσετε χαμηλά;

Ο γλυκαιμικός δείκτης δεν είναι σημαντικός μόνο για τους διαβητικούς και για όσους θέλουν να χάσουν κιλά. Όπως εξηγούν οι ειδικοί επιστήμονες της mayo clinic ο γλυκαιμικός δείκτης είναι ένα «εργαλείο» το οποίο δείχνει πόσο πολύ και πόσο γρήγορα αυξάνεται το σάκχαρο στο αίμα μετά την κατανάλωση τροφής

Σύμφωνα με νεότερες έρευνες όσοι κατανάλωναν τρόφιμα χαμηλού ΓΔ έχασαν περισσότερο βάρος συγκριτικά με όσους κατανάλωναν τρόφιμα υψηλού ΓΔ. Το μεγαλύτερο μειονέκτημα του όμως είναι ότι όσο και αν είναι χρήσιμο εργαλείο στους ειδικούς για τους καταναλωτές είναι δύσχρηστο.

Οι τροφές που είναι χαμηλού ΓΔ είναι συνήθως όσες περιέχουν φυτικές ίνες, τα περισσότερα λαχανικά αλλά και τα όσπρια, τα φρούτα, τα γαλακτοκομικά, τα αυγά, το ψάρι, τα θαλασσινά και το κρέας.

Από την άλλη υψηλό γλυκαιμικό δείκτη έχουν γενικά τα επεξεργασμένα προϊόντα σίτου και οι πατάτες!

%cf%88%cf%89%ce%bc%ce%b9

 

 

 

 

Tips για να τον κρατήσετε χαμηλά

Προτιμήστε τα φρούτα που δεν έχουν ωριμάσει ακόμα πλήρως, καθώς τα πιο άγουρα παρουσιάζουν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη.

Πάντα να συνοδεύετε το γεύμα σας με πράσινη σαλάτα, προκειμένου να αξιοποιήσετε τις φυτικές της ίνες για τη μείωση του γλυκαιμικού δείκτη.

Αποφύγετε να καταναλώνετε επεξεργασμένες τροφές και βάλτε στο πιάτο σας προϊόντα ολικής άλεσης πρώτα στη λίστα σας

Μπορείτε να απολαύσετε γλυκά με μηδενικό γλυκαιμικό δείκτη, προσθέτοντας τεχνητές γλυκαντικές ουσίες.

Προσέξτε το μαγείρεμα καθώς όσο πιο ακατέργαστο είναι ένα τρόφιμο που περιέχει υδατάνθρακες, τόσο πιο αργά αυξάνει το σάκχαρο στο αίμα, ενώ το αντίθετο αποτέλεσμα έχουμε όσο περισσότερο το βράζουμε ή το  τεμαχίζουμε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Καρκίνος του παχέος εντέρου: Ποιες είναι οι απαγορευμένες τροφές;

Σχετικά Άρθρα

Back to top button