Ειδήσεις Υγείας

Δίαιτα Whole30: Τι είναι και πώς γίνεται;

Η δίαιτα Whole30 αποτελεί  μια νέου τύπου διατροφή που κερδίζει όλο και περισσότερους φανατικούς οπαδούς σε όλο τον κόσμο καθώς διαφημίζεται ως μια συνολική αλλαγή του τρόπου ζωής.

Βασική αρχή της δίαιτας Whole30 είναι η πλήρης απουσία του αλκοόλ, της ζάχαρης, των σπόρων, των οσπρίων, των γαλακτοκομικών και των πρόσθετων από τη διατροφή ενός ατόμου για 30 ημέρες.

Για πρώτη φορά εφαρμόσθηκε το 2009 από δύο πιστοποιημένους αθλητικούς διατροφολόγους που την προώθησαν ως έναν τρόπο να επαναφέρει κανείς τον μεταβολισμό του σε καλά επίπεδα και να αναμορφώσει γενικότερα την σχέση του με το φαγητό.

Μάλιστα οι εμπνευστές της υποστηρίζουν ότι η αυστηρή τήρησή της επιτρέπει στο σώμα  να απομονώσει ορισμένες τροφές που ενδεχομένως να προκαλούν φλεγμονή, διαταραχές του εντέρου, ή ορμονικές ανισορροπίες.

Πώς να ακολουθήστε την δίαιτα Whole30

Ο απαράβατος κανόνας που θέτει σε όσους σκοπεύουν να την εφαρμόσουν είναι ότι δεν επιτρέπονται οι παρασπονδίες. Το πρόγραμμα πρέπει να τηρείται κατά γράμμα για να πετύχει (θεωρητικά). Αν δεν το τηρήσετε έστω και μία μέρα, πρέπει να ξεκινήσετε από την αρχή!

Σε αντίθεση με άλλες δίαιτες, δεν υπάρχει καμία ανάγκη να μετράτε θερμίδες, ή χαμένους πόντους στην περιφέρεια. Επίσης, απαγορεύεται να ζυγιστείτε μέσα σε αυτό τον μήνα. Αυτό το κάνετε μόνο την πρώτη και την τελευταία ημέρα του προγράμματος.

Τι επιτρέπεται

Κρέας και πουλερικά: Βοδινό, μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κοτόπουλο, γαλοπούλα, πάπια κλπ.

Θαλασσινά: Ψάρια, γαρίδες, καλαμάρι, χτένια, καβούρια, αστακός κλπ.

Αυγά: Ναι, καθώς και τα τρόφιμα που παράγονται με αυτά, όπως η σπιτική μαγιονέζα (όχι αγοραστή).

Φρούτα: Ναι σε φρέσκα και αποξηραμένα φρούτα, αν και συνιστώνται τα φρέσκα.

Λαχανικά: Όλα τα είδη

Ξηροί καρποί και σπόροι: Όλα τα είδη ξηρών καρπών και σπόρων, εκτός από τα φυστίκια, τα οποία τυπικά θεωρούνται όσπριο. Τα γάλατα, τα βούτυρα και άλευρα από ξηρούς καρπούς, επίσης επιτρέπονται.

Μερικά λίπη: Υγιή φυτικά έλαια, λάδι καρύδας και λίπος πάπιας.

 

Τι απαγορεύεται

Κατά τη διάρκεια της δίαιτας 30 ημερών απαγορεύεται:

Ζάχαρη και τεχνητά γλυκαντικά: Ακατέργαστη ζάχαρη, μέλι, σιρόπι σφενδάμου, σιρόπι αγαύης και όλα τα προϊόντα που περιέχουν αυτές τις γλυκαντικές ουσίες.

Αλκοόλ: Απαγορεύονται οι μπύρες, το κρασί και όλα τα οινοπνευματώδη ποτά.

Σιτηρά: Ανεξάρτητα από το βαθμό της επεξεργασίας, όλα τα δημητριακά, όπως το σιτάρι, το καλαμπόκι, η βρώμη και το ρύζι, πρέπει να αποφεύγονται.

Όσπρια: Αρακάς, φακές, φασόλια, ακόμα και το φυστικοβούτυρο (είπαμε, τα φυστίκια τυπικά θεωρούνται όσπρια), θα πρέπει να αποφεύγεται. Τα πράσινα φασόλια είναι εξαίρεση στον κανόνα.

Σόγια: Όλα τα είδη σόγιας, συμπεριλαμβανομένων των tofu, tempeh, edamame και όλα τα προϊόντα που προέρχονται από σόγια, όπως miso και σάλτσα σόγιας.

Γαλακτοκομικά: Απαγορεύεται το γάλα αγελάδας, το κατσικίσιο και το πρόβειο, το γιαούρτι, το τυρί, το παγωτό και κάθε προϊόν που προέρχονται από γαλακτοκομικά.

Επεξεργασμένα πρόσθετα: Αυτά περιλαμβάνουν την καραγενάνη (carrageenan), MSG και τα θειώδη. Θα πρέπει να αποφεύγεται κάθε τροφή ή ποτό που περιέχει αυτά τα συστατικά.

Ψημένα προϊόντα όπως τα (σφολιατοειδή κλπ), τα σνακ και οι λιχουδιές,

Επίσης, απαγορεύεται το κάπνισμα εντελώς για αυτές τις 30 μέρες!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Χαμηλή ενέργεια και κόπωση: Αυτοί είναι οι top λόγοι

Πόσα φρούτα και λαχανικά πρέπει να τρώει το παιδί αθλητής

 

Show More

Σχετικά Άρθρα

Back to top button
Close