Ειδήσεις ΥγείαςΦύση και Διατροφή

Δείτε γιατί κάνει καλό η νηστεία της Σαρακοστής!

Η παραδοσιακή δίαιτα της Σαρακοστής, που περιλαμβάνει άφθονα λαχανικά και φρούτα, είναι πλούσια σε βιταμίνες (A, C, E), φυλλικό οξύ, ιχνοστοιχεία, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες ενώ απουσιάζουν τελείως τα ζωικά λίπη!

Οι ειδικοί σημειώνουν πως η νηστεία της Σαρακοστής μπορεί να αποδειχθεί ασπίδα προστασίας από τα καρδιαγγειακά νοσήματα.
Άλλωστε η συγκεκριμένη διατροφή έχει αποδειχθεί σε μελέτες πως μειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης και τριγλυκεριδίων στο αίμα.

Επίσης συμβάλει στην καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου και της αρτηριακής πίεσης.
Εκτός αυτού δημιουργεί ένα δίχτυ προστασίας έναντι της οστεοπόρωσης αλλά διαφόρων μορφών καρκίνου.
Και στο δέρμα όμως κάνει καλό η νηστεία και το μενού της Σαρακοστής καθώς διαθέτει αντιγηραντικές ιδιότητες. Τέλος μεταξύ άλλων οι ειδικοί τονίζουν πως η συγκεκριμένη διατροφή ευνοεί την καλύτερη λειτουργία του εντέρου.

Προσοχή στη χοληστερίνη

Ωστόσο υπάρχουν κάποια τρόφιμα που περιλαμβάνονται στο Σαρακοστιανό τραπέζι που μπορεί να ανεβάσουν τους δείκτες της χοληστερίνης.
Ειδικά τα θαλασσινά όπως οι γαρίδες, τα καλαμαράκια, οι σουπιές και το χταπόδι, θεωρούνται πλούσια σε στοιχεία που συμβάλουν στην αύξηση της χοληστερίνης.

Γι αυτό και οι επιστήμονες συνιστούν κατανάλωση με μέτρο. Σημειώνουν πως δε θα πρέπει να καταναλώνονται συχνά και σε μεγάλες ποσότητες ειδικά από όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα λιπίδια στο αίμα τους.
Και πάλι όμως τα θαλασσινά δεν είναι χειρότερα από το κρέας καθώς η χοληστερίνη που παίρνουμε από τα θαλασσινά δεν μας επιβαρύνει πολύ, επειδή δεν συνοδεύεται από κορεσμένα λιπαρά.

Βέβαια περιέχουν μπόλικο νάτριο (αλάτι δηλαδή) ενώ από την άλλη οι ελιές και το τουρσί που δεν λείπουν από κανένα ελληνικό παραδοσιακό τραπέζι της Σαρακοστής δρουν ευεργετικά στην καρδιά και στα αγγεία, καθώς αυξάνουν την «καλή» χοληστερίνη.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button