Φύση και Διατροφή

Δείτε πως θα χάσετε τα κιλά των γιορτών!

 

Δεν είναι λίγοι αυτοί που αμέσως μετά τις γιορτές και κάτω από την ασφυκτική πίεση των στενεμένων ρούχων, αποφασίζουν να κάνουν το μεγάλο βήμα, να ξεκινήσουν μία δίαιτα.

 

Η πρώτη κίνηση που πρέπει κάποιος να κάνει είναι να θέσει ένα ρεαλιστικό στόχο, υπογραμμίζει μιλώντας στο www.healthreport.gr ο Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, Πρόεδρος της ένωσης Διατολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος, Μανώλης Μανωλαράκης.

 

Σύμφωνα με τον κ.Μανωλαράκη, οι γρήγορες και μεγάλες απώλειες κιλών σχεδόν πάντοτε καταλήγουν σε μία μελλοντική επαναπρόσληψη βάρους, μιας και αντιμετωπίζουν το αποτέλεσμα και ότι την αιτία του προβλήματος. Υπάρχουν πολλές “μέθοδοι” που υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους χωρίς όμως να προσδιορίζουν τι είναι αυτή η απώλεια Η καταφυγή σε δίαιτες παράνοια (μονάδων, απόλυτης χορτοφαγίας) αλλά και οι διάφορες “αποτοξινώσεις” μόνο σωματική κόπωση μπορούν να προκαλέσουν.

 

Η διόρθωση ξεκινά με την επαναφορά του κανονικού ρυθμού και προγράμματος διατροφής. Η κατανάλωση πολλών γευμάτων, η ποικιλία σε τροφές και η αύξηση της πρόσληψης φυτικής ίνας είναι μιασειρά από διορθωτικές κινήσεις που θα μας βάλουν γρήγορα ξανά σε σειρά και θα αποτρέψουν την εμφάνιση του συναισθήματος της πείνας.

 

Ας μην γελιόμαστε. Η αυξημένη πρόσληψη τροφής λόγω των εορτών δεν μπορεί αυτόματα να αντικατασταθεί από μειωμένη. Τα φρούτα (στα ενδιάμεσα γεύματα) και οι μεγάλες σαλάτες στα κύρια γεύματα, θα μας βοηθήσουν στη μετάβαση σε μία πιο λογική ποσότητα τροφής.

 

Σαφέστατα και το θερμιδικό περιεχόμενο των τροφών θα πρέπει να περιοριστεί και να εκλογικευτεί. Καλό είναι λοιπόν αυτές τις μέρες να αποφύγουμε τα πολύπλοκα, περίτεχνα φαγητά με υλικά που ναι μεν νοστιμεύουν το πιάτο μας αλλά αυξάνουν τα περιεχόμενα λιπαρά και θερμίδες της μερίδας μας. Ας αφήσουμε πίσω την gourmet μαγειρική και ας εμπιστευτούμε απλές συνταγές.

 

Μια αποχή από γλυκά και άλλες λιχουδιές που μπορούν εύκολα να μας παρασύρουν σε μία υπερκατανάλωση τροφής καλό είναι να απομακρυνθούν ακόμα και από το ορατό μας πεδίο. Οι πιο αδύναμοι χαρακτήρες και οι επιρρεπείς σε λιχουδιές σίγουρα θα επωφεληθούν από μία τέτοια κίνηση.

 

Η κρεατοφαγία (με τα συνοδευτικά της) των ημερών μπορεί και πρέπεινα μείνει πίσω και στη θέση της να μπουν τα όσπρια και τα λαδερά, φροντίζοντας βέβαια να συμπληρώνονται από την συγκρατημένη ποσότητα τυριού και δημητριακών. Σίγουρα η κατανάλωση ψαριού και πουλερικών αποτελεί μονόδρομο για τον πρωτεϊνικό εμπλουτισμό της διατροφής μας. Όμως όπως είπαμε και παραπάνω, η μαγειρική θα πρέπει να είναι απλή χωρίς πολλά λιπαρά.

 

Συνήθως όμως όλοι κάνουμε το ίδιο λάθος και στρέφουμε αυξημένα την προσοχή μας μόνο στο τι θα φάμε και παραβλέπουμε το δεύτερο εξίσου σημαντικό συντελεστή της ενεργειακής εξίσωσης, την κατανάλωση ενέργειας. Ας μην ξεχνάμε ότι αποθήκευση λίπους έχουμεόταν αυτό που τρώμε είναι περισσότερο από αυτό που καταναλώνουμεκαθημερινά. Και η πιο αυστηρή και μετρημένη διατροφή δεν έχει αποτέλεσμα όταν γίνεται και είμαστε ξαπλωμένοι στον καναπέ ή καθισμένοι την πιο πολύ ώρα στη καρέκλα.

 

Το αποθηκευμένο λίπος στο σώμα μας είναι στην πραγματικότητα αποθηκευμένη για μελλοντική χρήση ενέργεια. Και επειδή για να καταναλωθεί η ενέργεια πρέπει να παραχθεί έργο, ας βάλουμε μπρος σε κίνηση τον οργανισμό μας, όχι με κάποια μαγική δίαιτα ή κάποιο μαγικό χυμό ή άλλο θαυματουργό εξωτικό συστατικό, αλλά κυριολεκτικά! Ένας καλός καθημερινός περίπατος ή μία συστηματική άσκηση μπορεί να μην είναι τόσο ενεργοβόρα ώστε να “λιώσει” το λίπος αλλά σίγουρα αποτελεί μία καλή εκκίνηση της μηχανής που λέγεται μεταβολισμός.

 

Ας βάλουμε λοιπόν στο ράφι τα μοδάτα παπούτσια και ας φορέσουμε τα αθλητικά. Οι διάδρομοι που έχουμε στο σπίτι, ας πάψουν να αποτελούν κρεμάστρες για τα ρούχα και ας κάνουν επιτέλους τη δουλειά για την οποία προορίζονται.

 

Και ας μην ξεχάσουμε το βασικό! Δεν χρειάζεται βιασύνη! Μία σταθερή απώλεια 2 κιλών το μήνα (χωρίς ιδιαίτερα αυστηρό πρόγραμμα και χωρίς κανένα ουσιαστικά περιορισμό) μεταφράζεται σε24 κιλά απώλεια βάρους το χρόνο. Με αυτό τον αργό αλλά καθόλου βασανιστικό τρόπο απώλειας κιλών μπορεί εύκολα κάποιος να αντιμετωπίσει και το αποτέλεσμα (αυξημένα κιλά) και την αιτία που το προκάλεσε (κακές διατροφικές συνήθειες και επιλογές).

 

Η συνέπεια και η διάρκεια εφαρμογής ενός προγράμματος αποτελούν τα βασικά συστατικά της επιτυχίας αυτής της προσπάθειας, καταλήγει ο Πρόεδρος της Ένωσης Διαιτολόγων -Διατροφολόγων Ελλάδος, Μανώλης Μανωλαράκης.

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button