Ειδήσεις Υγείας

Διακυμάνσεις πίεσης: Πού οφείλονται, πότε προκαλούν ανησυχία;

Δεν είναι μόνο επικίνδυνη η υψηλή πίεση αλλά και οι έντονες διακυμάνσεις της. Σύμφωνα με έρευνα της καρδιολογικής κλινικής Intermountain Medical Center Heart Institute, όσοι έχουν αποκλίσεις έως και 30-40% στις τιμές της συστολικής τους πίεσης μεταξύ διαφορετικών μετρήσεων ήταν πιο πιθανό να χάσουν τη ζωή τους σε σύγκριση με όσους δεν παρουσίαζαν τόσο ακραίες διακυμάνσεις.

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας, φυσιολογική θεωρείται η συστολική πίεση που δεν ξεπερνά τα 120 mm Hg.

«Η αρτηριακή πίεση είναι ένας από τους αριθμούς που πρέπει να παρακολουθούμε» αναφέρει σχολιάζοντας τα νέα ευρήματα ο Μπράιαν Κλέμενς, παθολόγος στην κλινική Intermountain Medical Center Heart Institute και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας. “Το βασικό μήνυμα από αυτή τη μελέτη είναι ότι αν αφήνει κάποιος την πίεσή του ανεξέλεγκτη για μεγάλο χρονικό διάστημα ή αν παρατηρεί μεγάλες μεταβολές στις τιμές της πίεσή του από μέτρηση σε μέτρηση αυξάνεται ο κίνδυνος εγκεφαλικού επεισοδίου, εμφράγματος, νεφρικής ή καρδιακής ανεπάρκειας ή ακόμη και πρόωρου θανάτου”

Αλλάξτε τρόπο ζωής

Όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί επιστήμονες ο τρόπος ζωής παίζει καταλυτικό ρόλο στην ρύθμιση της πίεσης και συστήνουν στους πάσχοντες να ακολουθούν τους εξής  χρυσούς κανόνες:

Ξεκινήστε γυμναστική: Το περπάτημα για μισή ώρα την ημέρα, όλες τις ημέρες της εβδομάδας μειώνει σχεδόν μισό έως 1 βαθμό την πίεση μέσα σε λίγες εβδομάδες.

Τρώτε υγιεινά. Βάλτε στο πιάτο σας φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, γαλακτοκομικά λίγων λιπαρών, ψάρι, κοτόπουλο και προσπαθήστε να αφαιρέστε όσο περισσότερα κορεσμένα λίπη.

Μειώστε το αλάτι. Αντικαταστήστε το επιτραπέζιο αλάτι με διάφορα μυρωδικά και μπαχαρικά.

Stop στο τσιγάρο. Η βλαβερή αυτή συνήθεια μπορεί να αυξήσει την πίεση!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αγοραφοβία: Τρικ υγείας για να την αντιμετωπίσετε

 

Show More

Σχετικά Άρθρα

Back to top button
Close