ΔιατροφήΕιδήσεις ΥγείαςΣυμπληρώματα Διατροφής

Διατροφή και εγκυμοσύνη: Τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται;

Το σώμα αλλάζει φιλοξενώντας μια νέα ζωή και παράλληλα οι διατροφικές ανάγκες της διαφοροποιούνται για να υποστηρίξουν τις ανάγκες τόσο της ίδιας όσο και του εμβρύου που αναπτύσσεται.

Αυτό επισημαίνει μεταξύ άλλων η Λιάνα Πούλια, MMedSci, PhD Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος σε σχετικό της άρθρο στην ιστοσελίδα www.sustenium.gr. Και συνεχίζει:

Οι ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αλλάζουν. Αν και παλιότερα ο μύθος ότι η «έγκυος τρώει για δύο» ήταν πολύ διαδεδομένος, στη σημερινή εποχή είναι πλέον αποδεκτό ότι η γυναίκα πρέπει να αυξήσει ποιοτικά τη διατροφή της όχι όμως να τη διπλασιάσει ποσοτικά.

Συγκεκριμένα, σε ότι αφορά την ενέργεια, οι θερμίδες που απαιτούνται για να εξασφαλίσουν την ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου είναι μόλις 300 Kcal και αυτές κυρίως στο δεύτερο και τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης.

Σύμφωνα με την κ. Πούλια σε ότι αφορά τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία, τα βασικά στοιχεία που απαιτείται επαρκής πρόσληψη είναι το φυλλικό οξύ, ακόμη και πριν την εγκυμοσύνη, το ασβέστιο και ο σίδηρος. Οι περισσότερες γυναίκες με το να επιλέγουν μια ισορροπημένη διατροφή συνήθως καταφέρνουν να καλύψουν τις ανάγκες τους αυτές. Για να είναι όμως σίγουρη μια γυναίκα ότι κάνει ότι μπορεί από πλευράς διατροφής για την κάλυψη των αναγκών της πρέπει να ακολουθεί τα παρακάτω βήματα σε καθημερινή βάση:

Πρέπει να καταναλώνει:

επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης. Ως πρωτεΐνη υπολογίζεται το κρέας, τα πουλερικά, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά αλλά και τα όσπρια και η σόγια.
τουλάχιστον τρείς μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων
τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών
τρόφιμα που να περιέχουν ω-3 λιπαρά οξέα, όπως το ψάρι

 

 

 

 

 

Πρέπει να αποφεύγει:

το αλκοόλ
την υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης
το ωμό κρέας και τα ωμά ψάρια (σούσι)
τα μεγάλα ψάρια Βορείων θαλασσών λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε βαρέα μέταλλα
τα μη παστεριωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα

Με τον τρόπο αυτό επισημαίνει η ειδικός διασφαλίζεται η διατροφική επάρκεια και η βέλτιστη δυνατή ποιότητα της διατροφής της εγκύου, ενώ παράλληλα προστατεύεται από επιμολύνσεις και επιβαρύνσεις που βλάπτουν τόσο την ίδια όσο και το μωρό.

Τέλος, η έγκυος, εφόσον επιτρέπεται από το γιατρό της, δεν πρέπει να ξεχνά να ασκείται καθημερινά, με ήπιο τρόπο, όπως το περπάτημα ή το κολύμπι. Η άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης φαίνεται ότι είναι ιδιαίτερα ευεργετική τόσο για τη διάθεση της γυναίκας όσο και για την καλή έκβαση της εγκυμοσύνης.

Βιβλιογραφία

https://www.acog.org/~/media/For%20Patients/faq001.pdf
https://www.foodsafety.gov/risk/pregnant/chklist_pregnancy.html
https://www.choosemyplate.gov/moms-pregnancy-breastfeeding

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Χαμηλή ενέργεια και κόπωση: Αυτοί είναι οι top λόγοι

Πόσα φρούτα και λαχανικά πρέπει να τρώει το παιδί αθλητής;

Σχετικά Άρθρα

Back to top button