Ειδήσεις Υγείας

Δυσαναξία στη λακτόζη: Πότε το γάλα γίνεται εχθρός…

Το πρόβλημα ξεκινάει από έναν δισακχαρίτη (σάκχαρο) που εμπεριέχεται στο γάλα. Ονομάζεται λακτόζη και εισέρχεται στο αίμα αφού διασπαστεί στα δύο συστατικά του: τη γλυκόζη και τη γαλακτόζη.

Που βρίσκεται η λακτόζη;

Εκτός από το γάλα, η λακτόζη ενδέχεται να βρίσκεται και σε μια σειρά άλλων προϊόντων όπως στο ψωμί, στα δημητριακά, στις στιγμιαίες σούπες, στις πατάτες στη μαργαρίνη, στις σος που χρησιμοποιούμε στις σαλάτες, σε ορισμένα μπισκότα, σε καραμέλες και σε διάφορα άλλα «πρόχειρα» φαγητά.

Έτσι αν κάποιος διαγνωστεί ότι πάσχει από δυσανεξία στη λακτόζη, θα πρέπει να διαβάζει προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων, προς αποφυγή δυσάρεστων επακόλουθων στην υγεία του.

Συμπτώματα

Τα «ύποπτα» σημάδια είναι κυρίως η δυσκολία πέψης του γάλακτος, οι στομαχικές και εντερικές διαταραχές και μερικές φορές και η δερματική αντίδραση (εμφάνιση αλλεργικών συμπτωμάτων στο δέρμα).

Υπάρχουν ιατρικές εξετάσεις που μπορούν να βοηθήσουν έναν γιατρό να διαγνώσει τη δυσανεξία ενός ασθενούς του στη λακτόζη. Αυτές είναι:

Η δοκιμασία ανοχής της λακτόζης και η δοκιμασία αναπνοής υδρογόνου

Αντιµετωπίστε την

Προτιμήστε γαλακτοκομικά, που είναι ελαφριά.

Πίνετε το γάλα χλιαρό, γιατί αν είναι κρύο τα συμπτώματα είναι εντονότερα.

Καταναλώστε τυρί ή βούτυρο, που περιέχουν πολύ λιγότερη λακτόζη από το γάλα.

Επιλέξτε γιαούρτι, γιατί ως προϊόν ζύμωσης γίνεται καλύτερα ανεκτό.

Προτιμήστε γαλακτοκομικά προϊόντα με μειωμένη ή και καθόλου λακτόζη.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button