
Η κρίση σκότωσε και την…ομορφιά! Δραματική πτώση στα καλλυντικά
Μετά τα φάρμακα τα οποία οι ασθενείς κόβουν για λόγους οικονομίας, πως θα μπορούσαν άλλωστε να τη γλιτώσουν τα καλλυντικά όπου έπεσε βαρύ μαχαίρι εξαιτίας των μνημονίων. Υπολογίζεται ότι φέτος τα καλλυντικά εμφανίζουν ελεύθερη πτώση στις πωλήσεις τους πάνω από 35%, τα αντηλιακά παρουσιάζουν μειωμένο τζίρο πάνω από 25%, ενώ τα αντικουνουπικά φαίνεται ότι έχουν οριακή μείωση σε σχέση με την περσινή περίοδο!
Χρόνο με το χρόνο μειώνεται το ποσό που διαθέτουν κυρίως οι γυναίκες για την αγορά καλλυντικών. Γεγονός λογικό αν σκεφτεί κανείς ότι πλέον πρώτη προτεραιότητα για τις οικογένειες είναι η επιβίωση και όχι η ομορφιά. Ο άλλοτε κραταιός κλάδος των καλλυντικών συρρικνώνεται δραματικά στα χρόνια της κρίσης και οι επιχειρήσεις βλέπουν τα έσοδα τους να καταποντίζονται.
Σύμφωνα με στοιχεία του Φαρμακευτικού οδηγού της STATBANK, ο τζίρος των εταιρειών καλλυντικών έχει υποχωρήσει κοντά στο μισό δις ευρώ όταν πριν από μερικά χρόνια ξεπερνούσε το 1 δισ. στην εγχώρια αγορά. Οι συνθήκες χειροτερεύουν καθώς σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τα καταστήματα φαρμακευτικών και καλλυντικών ειδών εμφάνισαν μείωση 18,3% στον τζίρο και 14,6% στον όγκο πωλήσεων κατά το πρώτο επτάμηνο του 2013.
Σύμφωνα με τον οδηγό της STATBANK, και τα στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Αρωμάτων και Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ) φαίνεται ότι η συνολική πτώση στην τριετία ξεπερνά το 40%, με αποτέλεσμα και οι παραγωγικές μονάδες να δίνουν έμφαση στις εξαγωγές ενώ οι εμπορικές επιχειρήσεις να δίνουν μάχη στα κανάλια διανομής επιμένοντας στις προσφορές ανά δεκαπενθήμερο και στα no name προϊόντα.