sport-medicineΕιδήσεις ΥγείαςΠρώτες βοήθειεςΤραυματισμοί

Ινομυαλγία: Πως περνούν οι πόνοι;

Συνοδεύεται συχνά από προβλήματα κόπωσης, διαταραχές ύπνου, διάθεσης και μνήμης. Προσβάλλει κυρίως γυναίκες 20-50 ετών. Άτομα με οικογενειακό ιστορικό ινομυαλγίας, οι πάσχοντες από ρευματικά νοσήματα, από χρόνια σύνδρομα κόπωσης, από κεφαλαλγίες, από χρόνιο stress ευρίσκονται σε ομάδα υψηλού κινδύνου για προσβολή από ινομυαλγία.

Ο πόνος εντοπίζεται σε όλο το σώμα, αλλά κυρίως στον αυχένα, στους ώμους, στη μέση και στα ισχία, στις περισσότερες περιπτώσεις.

Τα παραπάνω αναφέρει η ειδική παθολόγος, Αναστασία Μοσχοβάκη, επισημαίνοντας ότι τα συμπτώματα εμφανίζονται σταδιακά ή εκλύονται απότομα μετά από φυσικό τραύμα, χειρουργική επέμβαση, λοίμωξη ή σημαντικό αγχογόνο γεγονός.

Πολλοί άνθρωποι που πάσχουν από ινομυαλγία, πάσχουν επίσης από σύνδρομο χρόνιας κόπωσης, χρόνιες κεφαλαλγίες, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, χρόνια αυπνία, άγχος, κατάθλιψη. Στους πάσχοντες από ινομυαλγία επισημαίνει η κ. Μοσχοβάκη έχει εντοπιστεί ένα σύνολο διαταραχών:

Στο πεδίο της άμυνας του οργανισμού υπάρχουν ανοσολογικές διαταραχέςκαι δυσλειτουργία του ανοσοποιητικού, μετά από επίθεση παραγόντων, όπως είναι οι ιοί.

Στο ενδοκρινολογικό πεδίο οι πάσχοντες εμφανίζουν συχνά δυσλειτουργία του άξονα υπόφυσης εγκεφάλου και διαταραχές στην έκκριση κορτιζόλης.

Στο πεδίο της εγκεφαλικής λειτουργίας υπάρχει αύξηση των επιπέδων ορισμένων χημικών νευροδιαβιβαστών που επιφέρουν μεγαλύτερη ευαισθησία των εγκεφαλικών υποδοχέων του πόνου.

Στο ψυχολογικό πεδίο, υπάρχει αυξημένη ψυχολογική ευαισθησία.

Ατιμετώπιση

Εκτός από την λήψη της ενδεικνυόμενης θεραπείας και τη συμμόρφωση με εξατομικευμένα διατροφικά προγράμματα και προγράμματα καθημερινότητας,που ομαλοποιούν την αίσθηση του πόνου, τα γενικά μέτρα που πρέπει να τηρούν οι ασθενείς είναι:

Μειώστε το στρες. Δοκιμάστε τεχνικές διαχείρισης του στρες, όπως είναι οι ασκήσεις αναπνοής, ο διαλογισμός, οι θρησκευτικές δραστηριότητες, ο εθελοντισμός.

Να κοιμάστε επαρκώς. Υιοθετήστε καλές συνήθειες ύπνου, όπως το να πηγαίνετε στο κρεβάτι και να σηκώνεστε την ίδια ώρα κάθε μέρα, να έχετε επαρκή συσκότιση και ανυπαρξία θορύβων στο υπνοδωμάτιο. Η επαρκής ξεκούραση συντελεί στη σωστή αντίληψη του πόνου.

Να ασκείστε τακτικά. Η άσκηση μπορεί να αυξήσει στην αρχή την ένταση των συμπτωμάτων σας. Ωστόσο, η ήπια άσκηση όταν γίνεται σταδιακά και συστηματικά μειώνει την ένταση των συμπτωμάτων. Το περπάτημα και η κολύμβηση, είναι οι καλύτερες μορφές άσκησης στην περίπτωση της ινομυαλγίας.

Διατηρήστε έναν υγιή τρόπο ζωής. Περιορίστε την πρόσληψη αλκοόλ και καφεΐνης, γλυκών, ζωικών λιπαρών, fastfood. Ακολουθήστε το εξατομικευμένο διατροφικό πρόγραμμα αποκατάστασης των ελλείψεων βιταμινών μετάλλων και ιχνοστοιχείων που σας έχει χορηγηθεί μετά από την ειδική παθολογική σας εξέταση.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button