Ειδήσεις Υγείας

Κάλιο: Πέντε απλοί τρόποι για να αυξήσετε την πρόσληψη

Το κάλιο είναι ένα σημαντικό μέταλλο που βοηθά στην ισορροπία των υγρών και του pH του σώματος. Επίσης παίζει καταλυτικό ρόλο στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, ενώ είναι απαραίτητο για τη φυσιολογική ανάπτυξη των μυών, του νευρικού συστήματος αλλά και της εγκεφαλικής λειτουργίας.

Σύμφωνα με τις παγκόσμιες οδηγίες, η πρόσληψη καλίου καθημερινά πρέπει να φτάνει περίπου τα 4.700 mg, αν και τα επίπεδά του στον οργανισμό, μπορεί να επηρεάζονται από διάφορες παθήσεις όπως νεφροπάθεια, διαβήτη, ορμονικές διαταραχές κ.ο.κ.

Δείτε με ποιες άλλες τροφές εκτός από τις μπανάνες μπορείτε να αυξήσετε την πρόσληψή του.

Ψητή πατάτα

 

 

 

 

 

Εκτός του ότι μια μέτρια ψητή πατάτα ξεπερνάει τα 900mg καλίου, περιέχει πολλά μέταλλα και βιταμίνες Β, ακόμη και μικρής ποσότητας βιταμίνης C.

Παντζάρια

 

 

 

 

 

Μόνο ένα φλιτζάνι μαγειρεμένου παντζαριού περιέχει 1300mg καλίο, 4 γραμμάρια φυτικών ινών, 35mg βιταμίνης C με λιγότερες από 40 θερμίδες.

Άσπρα φασόλια

 

 

 

 

 

Τα φασόλια προσδίδουν στον οργανισμό περίπου 400mg καλίου ανά μισό φλιτζάνι, ποσότητα η οποία μας προσφέρει και 9 γραμμάρια φυτικών ινών.

Γλυκοπατάτες

 

 

 

 

Μια μέτρια ψητή γλυκοπατάτα αποδίδει 500mg καλίου, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, 20 χιλιάδες Διεθνείς Μονάδες βιταμίνης Α, 4 γραμμάρια φυτικών ινών και έχει μόλις 100 θερμίδες.

Ξερά δαμάσκηνα

 

 

 

 

 

Τόσο τα ξερά δαμάσκηνα όσο και ο χυμός τους είναι εξαιρετική πηγή καλίου, με ποσότητα μισού φλιτζανιού να φτάνει τα 700mg καλίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χαμηλό ασβέστιο: Από τι προκαλείται και γιατί πρέπει να σας ανησυχήσει

Show More

Σχετικά Άρθρα

Back to top button
Close