Ειδήσεις ΥγείαςΦύση και Διατροφή

Κατακράτηση υγρών: Οι πέντε διατροφικές εντολές

Το πρώτο σημάδι που πρέπει να κινητοποιήσει τους πάσχοντες είναι η ξαφνική αύξηση του βάρους ή αίσθηση φουσκώματος.

Μάθετε ποια διατροφή μπορεί να βοηθήσει ώστε ο οργανισμός να μην κατακρατεί τα υγρά

Λιγότερο αλάτι

Προσπαθήστε να μειώσετε το αλάτι κατά την παρασκευή του φαγητού και αποφύγετε το επιπλέον αλάτι στο τραπέζι. Αντί για αλάτι χρησιμοποιήστε μυρωδικά και μπαχαρικά για να νοστιμίσετε το φαγητό. Καλό είναι να μην καταναλώνετε τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, όπως είναι:

το ζαμπόν, τα λουκάνικα, το μπέικον, οι ξηροί καρποί, τα τουρσιά, η κέτσαπ, η μουστάρδα, οι σάλτσες, ο τόνος και τα σνακ όπως τα πατατάκια και το ποπ-κορν.

Ο γενικός κανόνας είναι να αποφεύγετε τρόφιμα με συντηρητικά, συσκευασμένα ή επεξεργασμένα τα οποία στην πλειοψηφία τους είναι πλούσια σε αλάτι ή σε νάτριο.

Πίνετε νερό

Ο αστικός μύθος που θέλει όσους υποφέρουν από κατακράτηση υγρών να μην πίνουν νερό δεν ισχύει. Και αυτό γιατί εάν  η κατανάλωση νερού είναι μειωμένη ο οργανισμός αντιδρά με την κατακράτηση περισσότερου νερού από αυτό που έχει ήδη. Πρέπει να πίνετε τουλάχιστον ενάμιση με δύο λίτρα νερό την ημέρα.

Τροφές με κάλιο

Επιλέξτε να καταναλώνετε καθημερινά τροφές πλούσιες νε κάλιο προκειμένου να εξασφαλιστεί καλή ισορροπία της αντλίας καλίου- νατρίου. Το νάτριο είναι το συστατικό που ευθύνεται για τις κατακρατήσεις υγρών στον οργανισμό ενώ το κάλιο βοηθάει στην απομάκρυνση του νατρίου. Τροφές πλούσιες σε κάλιο είναι η πατάτα, το ρύζι, το πορτοκάλι, η μπανάνα, το πεπόνι, το καρπούζι, τα σύκα, τα δαμάσκηνα, η ντομάτα και τα όσπρια.

Περιορίστε τα γλυκά και τις τροφές  που αυξάνουν τα επίπεδα ινσουλίνης.

Αυξήστε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών τα οποία είναι πλούσια σε νερό και κάποια έχουν διουρητική δράση (περίπου 90%).

Show More

Σχετικά Άρθρα

Back to top button
Close