ΔιατροφήΕιδήσεις Υγείας

Καφές ή τσάι: Ποιο να διαλέξω;

Οι Βρετανοί πίνουν τσάι κάθε δευτερόλεπτο. Οι Ιταλοί από την άλλη ένα καφεδάκι στα γρήγορα και οι Έλληνες καταναλώνουν με την ίδια ευχαρίστηση και τα δύο. Ποιο όμως, από τα δυο είναι πιο υγιεινό;

Καφές: Σε μόνιμη εγρήγορση

%ce%ba%ce%b1%cf%86%ce%b5%cf%821

 

 

 

 

 

Ένα φλιτζάνι καφέ εκτός από την καφείνη που περιέχει είναι πλούσιο σε φυσικά αντιοξειδωτικά με πιο σημαντικές ουσίες τις πολυφαινόλες (φλαβονοειδή) οι οποίες προστατεύουν από το διαβήτη τύπου 2, την αρθρίτιδα, τα καρδιακά νοσήματα και τις διάφορες μορφές καρκίνου.

Όταν πίνετε καφέ μέσα σε φυσιολογικά πλαίσια, ο καφές μπορεί να βελτιώσει τις πνευματικές ικανότητες, να καταπολεμήσει την κούραση, να αυξήσει τη συγκέντρωσή να ενεργοποιήσει το έντερο ενώ ταυτόχρονα μειώνει τον κίνδυνο παρουσίας κίρρωσης του ήπατος.

Σε υπερβολικές ποσότητες η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει ταχυκαρδία, παροδική αύξηση της αρτηριακής πίεσης, νευρικότητα, στρες και δυσφορία σε άτομα ευαίσθητα στην καφεΐνη ή σε όσους κάνουν υπερκατανάλωση ενώ έχει εθιστική και διουριτική δράση.

Τσάι των ευγενών

chai1

 

 

 

 

 

Το τσάι περιέχει καφείνη αλλά σε μικρότερη ποσότητα. Όμως από όλες τις ποικιλίες το πράσινο είναι πλούσιο σε κατεχίνες, οι οποίες έχουν τέσσερις φορές μεγαλύτερη αντιοξειδωτική δράση από τη βιταμίνη C.

Έρευνες υποστηρίζουν ότι το πράσινο τσάι μπορεί να ξυπνήσει το μεταβολισμό και να οδηγήσει στην καύση λίπους! Στα κατά του είναι το γεγονός ότι οι τανίνες που περιέχει μπορεί να μειώσουν την απορρόφηση σιδήρου που λαμβάνουμε από άλλες πηγές, όπως φρούτα και λαχανικά.

Επίσης λόγω της (μικρής) περιεκτικότητάς του σε καφεΐνη, μπορεί να οδηγήσει σε παρενέργειες (αϋπνία, ταχυκαρδία, αύξηση αρτηριακής πίεσης κ.λπ), όταν όμως καταναλώνεται σε υπερβολικές δόσεις.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button