Ειδήσεις Υγείας

Κινόα: Ποια είναι τα οφέλη της για την υγεία;

Η κινόα είναι θάμνος που καλλιεργείται για τους σπόρους του, οι οποίοι τρώγονται και μοιάζουν πολύ σε υφή και γεύση με τους ξηρούς καρπούς. Η κινόα έχει καταγωγή από το Περού και τη Βολιβία και παρότι δεν ανήκει στα δημητριακά, είναι γνωστή και ως «μητέρα των δημητριακών». Σήμερα χαίρει υψηλής εκτίμησης για τη διατροφική της αξία και πλέον τη συναντούμε όλο και πιο συχνά στη δυτική κουζίνα.

Διατροφική αξία

Πρωτεΐνες

H περιεκτικότητα της κινόα σε πρωτεΐνες είναι πολύ υψηλή (14%), ενώ σε αντίθεση με την πλειονότητα των φυτικών τροφών, αποτελεί πηγή πλήρους πρωτεΐνης και προμηθεύει τον ανθρώπινο οργανισμό με τα απαραίτητα αμινοξέα, που δεν μπορεί να συνθέσει μόνος του. Η ποιότητα των πρωτεϊνών που περιέχει δηλαδή πλησιάζει εκείνη των γαλακτοκομικών, του κρέατος, των πουλερικών και των ψαριών, που ανήκουν στην κατηγορία των πλήρων πρωτεϊνών.

 

 

 

 

 

 

Ασβέστιο

Αποτελεί πολύ καλή πηγή ασβεστίου, γι’ αυτό και είναι χρήσιμη για τους χορτοφάγους και όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη. Επιπλέον είναι πιο εύπεπτη από το σιτάρι, το καλαμπόκι ή τη σίκαλη και έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Αντιοξειδωτικές ουσίες

Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές φυτοθρεπτικές ουσίες. Μάλιστα, η συγκέντρωση δύο φλαβονοειδών ουσιών, της κουερσετίνης και της καμπεφερόλης, στην κινόα είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη σε φρούτα όπως τα μούρα, που είναι κατεξοχήν πλούσια σε φλαβονοειδή.

Αντιφλεγμονώδης δράση

Η κινόα περιέχει πλήθος αντιφλεγμονωδών συστατικών που συμβάλλουν στην πρόληψη των φλεγμονών. Μελέτες σε ζώα έχουν δείξει ότι η τροφή με κινόα σε καθημερινή βάση ελαττώνει τον κίνδυνο εμφάνισης φλεγμονών (συμπεριλαμβανομένης και της παχυσαρκίας).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Χαμηλή ενέργεια και κόπωση: Αυτοί είναι οι top λόγοι

 

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button