ΆρθραΚΟΡΟΝΟΪΟΣΠολιτική ΥγείαςΡεπορτάζ υγείας

Κορονοϊός: Ανοιχτά έως τις 26 Ιουνίου τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία

Αρχική > Άρθρα > Κορονοϊός: Ανοιχτά έως τις 26 Ιουνίου τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία

Ανοιχτά έως τις 26 Ιουνίου θα είναι τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία  και ως 31 Ιουλίου οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί -Παράλληλα διευκρινίστηκε ότι επί του παρόντος δεν θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα σχολεία

Όπως ανακοινώθηκε:

– οι τάξεις θα έχουν έως 15 μαθητές

– προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες

– προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων

προαιρετική η χρήση μάσκας και στα σχολεία και στα σχολικά.

Για «ένα ακόμα βήμα» προς την νέα κανονικότητα έκανε λόγο η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ανακοινώνοντας το άνοιγμα και των υπόλοιπων δομών της Εκπαίδευσης.

«Σχεδόν 3 μήνες τώρα εργαζόμαστε συλλογικά, Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα, για να προσαρμόσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία στα νέα δεδομένα της υγειονομικής κρίσης», σημείωσε.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η υπουργός στην εφαρμογή της εκ αποστάσεως εκπαίδευσης, τη δημιουργία νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου και στην «ταχύτατη προσαρμογή όλων» στα νέα δεδομένα της ψηφιακής εποχής.

«Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», επεσήμανε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ανακοινώνοντας το άνοιγμα και των υπόλοιπων δομών της Εκπαίδευσης.

Έως 31 Ιουλίου οι παιδικοί σταθμοί

Από την πλευρά του ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος ανακοίνωσε ότι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί – δημόσιοι και ιδιωτικοί – θα λειτουργήσουν έως τις 31 Ιουλίου.

Όπως είπε οι κανόνες λειτουργίας είναι ακριβώς οι ίδιοι με αυτούς που ανακοίνωσε η κυρία Κεραμέως και περιλαμβάνουν

– Εκ περιτροπής λειτουργία σε αίθουσες για έως 15 παιδιά
– Το εκπαιδευτικό προσωπικό πρέπει να λαμβάνει μέτρα για την τήρηση των αποστάσεων και δεδομένης της ηλικίας των παιδιών

– Τα ακριβώς ισχύουν και για τους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς
– Σε ό,τι αφορά τη συνολική καθαριότητα των χώρων έχουμε νομοθετήσει δυνατότητα πρόσληψης έκτακτου προσωπικού σε δήμους για έως 4 μήνες όπου είναι απαραίτητο

– Σε έκτακτες καταστάσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί προσωπικό σε δομές που παραμένουν κλειστές όπως συμβαίνει με τα ΚΑΠΗ που παραμένουν κλειστά μέχρι μέχρι νεωτέρας

-Η επιτροπή των ειδικών θα αξιολογήσει όλα τα νέα δεδομένα στο τέλος της σχολικής χρονιάς των δημοτικών και θα ληφθούν ξανά αποφάσεις αν χρειαστεί για τη λειτουργία των παιδικών σταθμών

– Έχουμε ζητήσει γνώμη ειδικών για τις κατασκηνώσεις για να ξεκινήσει η προετοιμασία

 

Πώς πάρθηκε η απόφαση

Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε αναλυτικά στους παράγοντες που έπαιξαν ρόλο στο να παρθεί η τελική απόφαση για το άνοιγμα των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των σχολείων Ειδικής Αγωγής.

Κυριότερος παράγοντας ήταν -όπως τόνισε- η ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών.

«Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία, σημείωσε η υπουργός.

Επιπλέον παράγοντας που συνετέλεσε στο άνοιγμα των σχολείων, ήταν ότι η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων έχει εξελιχθεί πολύ θετικά.

«Η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική», τόνισε η υπουργός και πρόσθεσε ότι τα μέτρα προστασίας και πρόληψης «τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας» και ότι «όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά».

Τρίτος παράγοντας, ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί η επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, ο οποίος είναι το σχολείο.

«Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν τρεις μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά έξι μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», τόνισε.

Τέταρτον, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. «Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους», ανέφερε.

Πέμπτον, τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. «Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση», επεσήμανε η υπουργός Παιδείας.

Τέλος, αναφορικά με τα ειδικά σχολεία, η κ. Κεραμέως ανέφερε: «Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχο-συναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη».

Show More

Σχετικά Άρθρα

Back to top button