Ειδήσεις ΥγείαςΚΟΡΟΝΟΪΟΣ

Κορονοϊός: Τι είναι ο «πυρετός καμπίνας» που προκαλεί η καραντίνα στο σπίτι

Ανεξάρτητα αν είμαστε είμαστε υγιείς και σωματικά έχουμε καλή κατάσταση, η καραντίνα και ο πολυήμερος εγκλεισμός στο σπίτι μας, ενδέχεται να μας προκαλέσει μια πρωτόγνωρη «ταλαιπωρία», η οποία να οδηγήσει σε κάτι που είναι γνωστό ως «πυρετός καμπίνας».

Αυτός είναι ένας πυρετός για τον οποίο δεν είναι υπεύθυνος ο κορονοϊός. Αλλά είναι ακριβώς ο πυρετός καμπίνας; Και πώς μπορούμε να τον μειώσουμε;

Από πού προέρχεται ο πυρετός καμπίνας

Εδώ ο όρος πυρετός δεν χρησιμοποιείται κυριολεκτικά! «Ο πυρετός καμπίνας δεν είναι σαν μια ψυχολογική διαταραχή, οπότε δεν θα έλεγα ότι υπάρχει κάποιος επίσημος ορισμός», λέει ο Vaile Wright, ψυχολόγος και διευθυντής κλινικής και ποιοτικής έρευνας της Αμερικανικής Ένωσης Ψυχολογίας.Κάποιοι ερευνητές πιστεύουν ότι ο πυρετός καμπίνας είναι ένα σύνδρομο, που συνδέεται με διαταραχές όπως η κλειστοφοβία.

Η προέλευση του όρου πιθανότατα χρονολογείται από τις αρχές του 1900 στη Βόρεια Αμερική. Μια άλλη εξήγηση έχει ρίζες στις αρχές του 1800, όταν η φράση «πυρετός καμπίνας» ίσως αναφερόταν στο να είναι κανείς κλεισμένος στο σπίτι εξαιτίας πολύ υψηλού πυρετού, λόγω τύφου.

Τα ύποπτα συμπτώματα

Περιλαμβάνει μια σειρά από αρνητικά συναισθήματα και δυσκολίες που σχετίζονται με την περιορισμένη κίνηση:

Ευερεθιστότητα
Πλήξη
Απελπισία
Ανησυχία
Δυσκολία συγκέντρωσης

Πως αντιμετωπίζετε

Υπάρχουν άνθρωποι που αισθάνονται αμέσως αυτά τα συμπτώματα, δήλωσε ο Paul Rosenblatt, ψυχολόγος και καθηγητής οικογενειακής κοινωνικής επιστήμης στο πανεπιστήμιο της Μινεσότα, για τον οποίο ο πυρετός καμπίνας αποτέλεσε αντικείμενο ενδελεχούς ανάλυσης μεταξύ ενηλίκων κατά δεκαετία του 1980.

«Όσοι βλέπουν την εθελούσια καραντίνα ως… ευκαιρία να καθαρίσουν τελικά το σπίτι τους, να ταξινομήσουν τους λογαριασμούς τους, να οργανώσουν τις ντουλάπες τους, ή να ακολουθήσουν ένα νέο σπιτικό χόμπι, μπορεί να χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να φτάσουν στον πυρετό καμπίνας. Μπορεί και να μην το νιώσουν ποτέ», δήλωσε ο Rosenblatt συστήνοντας κάποιους τρόπους, για να μειώσετε την ένταση στο μυαλό

Δημιουργήστε μια ρουτίνα

Κάντε όλα όσα θα κάνατε κανονικά κατά το προηγούμενο πρόγραμμά σας. Ή όσο μπορείτε. Σηκωθείτε το πρωί, κάντε μπάνιο, μαγειρέψτε, καθίστε στον υπολογιστή και γευματίστε στις ίδιες ώρες που είχατε και πριν την καραντίνα.

Ανακατέψτε λίγο τον χώρο σας – Μετακινείστε τα έπιπλα

Η ανακαίνιση ενός δωματίου, ώστε να μην είναι το ίδιο στυλ κάθε εβδομάδα, μπορεί να κάνει το σπίτι σας να μοιάζει πιο φρέσκο και όχι κάτι που «σας πνίγει».

Μείνετε σε επαφή με φίλους και οικογένεια

Προσπαθήστε να σκεφτείτε τρόπους με τους οποίους μπορείτε να επικοινωνήσετε από μακριά. Στείλτε μήνυμα σε έναν φίλο, μιλήστε στο τηλέφωνο με κάποιον συνάδελφο, βρεθείτε “ζωντανά» με βιντεοκλήση με κάποιον άλλο γνωστό, συμμετέχετε σε διαδικτυακές κοινότητες και ανταλλάξτε συμβουλές με άλλους, για το πώς να διαχειριστείτε την πλήξη και τον εκνευρισμό.

Αποδοχή των νέων δεδομένων

Η αντιμετώπιση των συναισθημάτων, που έχει ο πυρετός καμπίνας, εξαρτάται από την κατανόηση του τι συμβαίνει και ότι υπάρχει μια διαδικασία με την οποία οφείλετε να συμβιβαστείτε. Να την αποδεχθείτε. Χωρίς να έχετε συγκεκριμένη προθεσμία, θα πρέπει να δημιουργήσετε μια προσδοκία στο μυαλό σας ότι αυτό θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μια καινούργια φυσιολογική κατάσταση για λίγο καιρό.

Μείνετε δραστήριοι σωματικά και πνευματικά

Ο εγκλεισμός στο σπίτι δεν σημαίνει οκνηρία. Σηκωθείτε απόν καναπέ ή το γραφείο και κάντε λίγη αεροβική γυμναστική, ή online άσκηση. Παίξτε επιτραπέζια με τα άλλα μέλη που είναι σε καραντίνα μαζί σας και, φυσικά, παίξτε και παιχνίδια σε κονσόλες και υπολογιστές. Οτιδήποτε για να διατηρήσετε σώμα και εγκέφαλο σε εγρήγορση. Όχι ανεξέλεγκτη διατροφή και πολύ νερό.

Πηγή: https://edition.cnn.com

Show More

Σχετικά Άρθρα

Back to top button
Close