Ειδήσεις Υγείας

Κουραμπιές ή μελομακάρονο: Ποιο είναι πιο υγιεινό;

Μάθετε ποιο από τα δυο να προτιμήσετε:

Μελομακάρονα

Τα μελομακάρονα παρασκευάζονται από λάδι και αλεύρι, χυμός πορτοκαλιού, ζάχαρη, μέλι, κονιάκ, κανέλα και καρύδια. Από  τα συστατικά αυτά ο χυμός πορτοκαλιού είναι ευεργετικός και πλούσιος σε βιταμίνη C, τα καρύδια είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, το ελαιόλαδο σε μονοακόρεστα λιπαρά και αντιοξειδωτικές βιταμίνες, όπως βιταμίνη Ε, το μέλι περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μέταλλα και αντιοξειδωτικές ουσίες, ενώ η κατανάλωση κανέλας σε συστηματική βάση μπορεί να ρίξει την κακή (LDL) χοληστερίνη.

Από την άλλη, τα φλιτζάνια ζάχαρης που χρησιμοποιούνται, γεμίζουν με θερμίδες τα μελομακάρονα ενώ και το επεξεργασμένο άσπρο αλεύρι αυξάνει και άλλο την ποσότητα υδατανθράκων και τις θερμίδες που λαμβάνουμε από ένα τόσο νόστιμο γλυκό.

Υπολογίζεται ότι ένα κλασσικό μελομακάρονο περιέχει ωφέλιμα λιπαρά σε μεγαλύτερο ποσοστό και κορεσμένα σε μικρότερο, ενώ οι θερμίδες του φτάνουν περίπου τις 130-150, αναλόγως βέβαια και τον τρόπο παρασκευής του.

Κουραμπιέδες

Οι κουραμπιέδες είναι πασπαλισμένοι με ζάχαρη άχνη, ενώ περιέχουν βούτυρο, άσπρο αλεύρι, αβγά, ανθόνερο, αμύγδαλα, βανίλια, μπέικιν πάουντερ και κονιάκ.

Εξαιτίας των  συστατικών του  οι κουραμπιέδες έχουν συνήθως λίγο περισσότερες θερμίδες από τα μελομακάρονα, φτάνοντας μέχρι τις 180 ο ένας.

Σύμφωνα με τους  ειδικούς διατροφολόγους το μελομακάρονο έχει  λιγότερες θερμίδες, αλλά περιέχει  περισσότερα θρεπτικά συστατικά από τον κουραμπιέ.

Παρ’ όλ’ αυτά, όπως πάντα, ισχύει κι εδώ το «παν μέτρον άριστον». Για αυτό το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε, είναι να καταναλώσετε λίγο μικρότερη μερίδα φαγητού, έτσι ώστε να αφήσετε… χώρο και να απολαύσετε χωρίς τύψεις το μελομακάρονό σας.

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button