Ειδήσεις Υγείας

Κρίση πανικού: Γιατί συμβαίνει και πως θα την αντιμετωπίσετε;

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της mayo clinic οι περισσότερι εκδηλώνουν για πρώτη φορά τη διαταραχή όταν είναι περίπου στην ηλικία των 20-25 ετών ενώ η κατάσταση είναι περίπου δύο φορές πιο συχνή στις γυναίκες.
Μια κρίση πανικού συμβαίνει όταν το σώμα σας βιώνει μια απροσδόκητη, απρόσμενη εγρήγορση και έντονα ψυχολογικά και σωματικά συμπτώματα όπως φόβο, ανησυχία και άγχος.

Τα συμπτώματα με τα οποία εκδηλώνονται οι κρίσεις πανικού είναι:

καρδιά

 

 

 

 

 

 

Ταχυπαλμία
Εφίδρωση
Τρέμουλο
Εξάψεις
Ρίγη
Δυσκολία στην αναπνοή

Αίσθημα πνιγμού
Πόνοι στο στήθος
Ναυτία
Ζάλη
Αίσθημα λιποθυμίας

Ξηροστομία
Έντονο βουητό στα αυτιά
Αίσθημα τρόμου ή φόβου θανάτου
Ανακάτεμα στο στομάχι
Ρίγη σε όλο το σώμα

Τι μπορείτε να κάνετε

Υπάρχουν διάφορες τεχνικές αυτοβοήθειας που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να τη θεραπεία των συμπτωμάτων της διαταραχής πανικού στον εαυτό σας.

Εστιάστε αλλού
Αν έχετε μια κρίση πανικού, υπενθυμίστε στον εαυτό σας ότι οι τρομακτικές σκέψεις και τα ακραία συναισθήματα φόβου είναι απλά περαστικά. Κατά τη διάρκεια μιας κρίσης πανικού, προσπαθήστε να επικεντρωθείτε σε κάτι που είναι μη-απειλητικό και ορατό, όπως το πέρασμα του χρόνου στο ρολόι.
Αργές αναπνοές
Το αίσθημα πανικού και το άγχος μπορεί να επιδεινωθούν εάν αναπνέετε πολύ γρήγορα. Δοκιμάστε να αναπνέετε αργά και βαθιά, μετρώντας μέχρι το πέντε σε κάθε εισπνοή και εκπνοή.
Θετικές σκέψεις μόνο
Όσο και αν είναι δύσκολο επισημαίνουν οι επιστήμονες προσπαθήστε να επικεντρωθείτε σε θετικές εικόνες. Σκεφτείτε ένα μέρος ή μια κατάσταση που σας κάνει να αισθάνεστε γαλήνια, χαλαρά και άνετα. Έτσι θα αποσπάσετε την προσοχή σας από αυτό που σας συμβαίνει και μπορεί επίσης να συμβάλλει στην μείωση των συμπτωμάτων σας εκείνη τη στιγμή.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button