Ειδήσεις Υγείας

Μάθετε το μυστικό επιτυχίας των επιχειρήσεων που βγάζουν χρήματα και στην κρίση!

Δεκάδες επιχειρήσεις και στη χώρα μας επιλέγουν πλέον να προσλάβουν ψυχολόγους προκειμένου να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Συγκεκριμένα, η νέα τάση της μόδας που προέρχεται από την Αμερική, επιβάλλει τα στελέχη των εταιρειών να έχουν γνώσεις της περιβόητης ”ενσυναίσθησης”. Πρόκειται για όρο της ψυχολογίας που χρησιμοποιείται πλέον και στην επικοινωνία αλλά και στο marketing.
Τι είναι η ενσυναίσθηση ?

Η ενσυναίσθηση είναι η συναισθηματική ταύτιση με ένα άλλο άτομο. Η αναγνώριση και η κατανόηση της θέσης, του συναισθήματος, των σκέψεων ή της κατάστασης κάποιου άλλου. Ένα άτομο που χρησιμοποιεί την ενσυναίσθηση, μπορεί να αναγνωρίσει, να αντιληφθεί και να αισθανθεί αυτό που αισθάνεται ένα άλλο άτομο.

Με αυτό τον τρόπο μπορεί να βάλει τον εαυτό του στη θέση του άλλου, να κατανοήσει τη συμπεριφορά του και να αναγνωρίσει τα κίνητρά της. Πρόκειται, εν ολίγοις, για ένα εξαιρετικά ισχυρό εργαλείο επικοινωνίας. Για μια ικανότητα που, αν και όλοι διαθέτουμε, την αγνοούμε. Γι’ αυτό και παραμένει αναξιοποίητη.
Η ενσυναίσθηση αρχικά αναπτύχθηκε ως εργαλείο της Ψυχοθεραπείας. Σύντομα όμως οι δυνατότητές της αναγνωρίστηκαν σε όλες τις μορφές των διαπροσωπικών σχέσεων, σε κάθε κατάσταση στην οποία ένας άνθρωπος προσπαθεί να καταλάβει αυτόν που βρίσκεται απέναντί του.
Πλεονεκτήματα

Η ενσυναίσθηση φέρνει τους ανθρώπους κοντά, τους βοηθά να καταλάβουν ο ένας τον άλλον. Με αυτό τον τρόπο αναπτύσσεται αμοιβαίος σεβασμός. Όταν κάποιος ακούει με ενσυναίσθηση, δεν ακούει απλά το συνομιλητή του.

Κάνει κάτι περισσότερο: αντιδρά σε αυτόν με τρόπο με τον οποίο αναπτύσσει αμοιβαία κατανόηση και εμπιστοσύνη. Μπορεί έτσι να αντιληφθεί και να ερμηνεύσει το μήνυμα του συνομιλητή του, δίνοντας συνάμα την πιο κατάλληλη απάντηση. Η απάντηση αυτή μπορεί να αποτελέσει βασικό στοιχείο της επικοινωνίας, καθώς θα τον καθοδηγήσει στο αποτέλεσμα που εκείνος επιθυμεί.
Που εφαρμόζεται η ενσυναίσθηση

Στην Ιατρική, η σχέση του γιατρού με τον ασθενή του βελτιώνει την αποτελεσματικότητα της θεραπείας. Επιτρέπει στον ασθενή να αισθανθεί ότι έχει γίνει κατανοητός, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η εμπιστοσύνη του προς το γιατρό του. Αυτό οδηγεί σε καλύτερη συνεργασία και υπακοή στο θεραπευτικό σχήμα.

Ο γιατρός που λειτουργεί με ενσυναίσθηση καταλαβαίνει καλύτερα τον ασθενή του, κάνει τις κατάλληλες ερωτήσεις και μπορεί να πάρει πληρέστερο ιστορικό. Πολλές ιατρικές σχολές στις ΗΠΑ, όπως αυτή του Πανεπιστημίου του Κολοράντο, έχουν προσθέσει στο πρόγραμμα των σπουδών τους σεμινάρια στα οποία διδάσκουν την επικοινωνία με ενσυναίσθηση.
Στην Εκπαίδευση, βελτιώνει τη σχέση δασκάλου – μαθητή, με αποτέλεσμα καλύτερες συνθήκες μάθησης. Καταλαβαίνοντας τα συναισθήματα του μαθητή του, ο δάσκαλος μπορεί να τον πλησιάσει καλύτερα, μεταδίδοντας του γνώση και πετυχαίνοντας μεγαλύτερη συνεργασία μαζί του.
Στις Επιχειρήσεις και στο χώρο της επικοινωνίας οι ειδικοί τονίζουν τη σημασία της ενσυναίσθησης στην κατανόηση της θέσης και των συναισθημάτων των ανθρώπων γύρω τους. Μάλιστα όπως υποστηρίζουν, η στιγμιαία απομάκρυνση από τα δικά μας συναισθήματα αποτελεί προϋπόθεση για τη δημιουργία δημιουργικών σχέσεων, αλλά και μεγάλων κερδών.
Δεν τυχαίο άλλωστε ότι μεγάλες εταιρείες όπως η Nike, η Harley-Davidson και η IBM αλλά και πολλές άλλες, χρησιμοποιούν την ενσυναίσθηση στη χάραξη της στρατηγικής τους. Εκπαιδεύουν τα στελέχη τους σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές τους και εντοπίζουν τις ευκαιρίες πιο εύκολα και προσαρμόζονται στις καινούριες συνθήκες, κατανοώντας τις επιθυμίες των πελατών τους.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button