Ειδήσεις Υγείας

Μήπως σας λείπει μαγνήσιο;

Έρευνα που πραγματοποίησε το πανεπιστήμιο του Harvard, ανακάλυψε ότι το μαγνήσιο θωρακίζει το ανοσοποιητικό σύστημα συμβάλει στην υγεία της καρδιάς, αποτρέπει φλεγμονές που σχετίζονται με τον καρκίνο και μειώνει το κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη έως και 33%.

Τα συμπτώματα που εκδηλώνονται σε περίπτωση έλλειψης του είναι κυρίως η ναυτία, η ανεξήγητη κόπωση και η απώλεια όρεξης, σημάδια όμως που σχετίζονται και με άλλες παθήσεις.
Ιδιαίτερα οι πάσχοντες από παθήσεις του γαστρεντερικού όπως η νόσος του Crohn ή η κοιλιοκάκη (δυσανεξία στη γλουτένη), μπορεί να μην απορροφούν επαρκώς το μαγνήσιο που λαμβάνουν μέσω της διατροφής τους.
Επίσης όταν το μαγνήσιο δεν είναι αρκετό οι ασθενείς μπορεί να εκδηλώσουν ανορεξία αφού φαίνεται πως η λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος μπαίνει στο στόχαστρο όταν λείπει η πολύτιμη ουσία.

Επίσης η χρόνια αυπνία και άλλες διαταραχές ύπνου επίσης ενδέχεται να σχετίζονται με την έλλειψη μαγνησίου, κάτι που επίσης πολλά ερευνητικά δεδομένα έχουν αποδείξει κατά καιρούς.

Άλλα συμπτώματα που πρέπει να κινητοποιήσουν τους ασθενείς είναι η ατονία καθώς το μαγνήσιο βοηθά τον οργανισμό να ανταπεξέλθει στις καθημερινές ανάγκες για κίνηση και ενεργητικότητα.

Στο μεταξύ πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι τα επίπεδα μαγνησίου και η αρτηριακή πίεση συνδέονται άμεσα. Η υπέρταση ή η υψηλή πίεση ίσως αποδίδεται στο ότι καθημερινά δεν λαμβάνετε αρκετό μαγνήσιο από τη διατροφή σας.

Πηγές μαγνησίου

Πολύτιμες πηγές μαγνησίου αποτελούν οι εξής τροφές:

– προϊόντα ολικής άλεσης

– όσπρια

– αμύγδαλα

– πράσινα φυλλώδη λαχανικά (π.χ. σπανάκι)

– κινόα

– κολοκυθόσποροι (πασατέμπος)

– φιστίκια

– καστανό ρύζι

– σόγια

Σχετικά Άρθρα

Back to top button