Ειδήσεις Υγείας

Μυστικά υγείας για να δυναμώσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα!

Για το σκοπό αυτό είναι απαραίτητη η σωστή λειτουργία όλων των μηχανισμών ανοσίας, κάτι που απαιτεί την επαρκή διατροφική πρόσληψη αρκετών βιταμινών και ιχνοστοιχείων.

Τα παραπάνω επισημαίνει μεταξύ άλλων ο Κωνσταντίνος Χαλκιάς – Ειδικός Παθολόγος  σε σχετικό του άρθρο στην ιστοσελίδα www.sustenium.gr. Και συνεχίζει:

Δεδομένα μελετών αναδεικνύουν το σημαντικό ρόλο κάποιων θρεπτικών συστατικών των τροφών στην ανοσοαπόκριση:

Συγκεκριμένα οι βιταμίνες A, C, E και ο ψευδάργυρος βοηθούν στην ενίσχυση της λειτουργίας του φραγμού του δέρματος.

Επιπλέον, μαζί με τις βιταμίνες Β6, Β12, D, το φυλλικό οξύ, αλλά και το χαλκό και το σελήνιο συνεργάζονται για να υποστηρίξουν τις προστατευτικές δραστηριότητες των ανοσοκυττάρων, όπως τη φαγοκυττάρωση του βλαπτικού παράγοντα από τα μακροφάγα (κυτταρική ανοσία).

Ακόμη, όλα τα ανωτέρω μικροθρεπτικά συστατικά, επισημαίνει ο κ.Χαλκιάς με εξαίρεση τη βιταμίνη C και το σίδηρο, είναι απαραίτητα, για την παραγωγή των αντισωμάτων από τα Β λεμφοκύτταρα (χημική ανοσία).

Τέλος, άλλα διατροφικά συστατικά υποστηρίζουν έμμεσα την αποκατάσταση του οργανισμού μετά από μια οξεία λοιμώδη νόσο, όπως τα ω3 λιπαρά, η γλουταμίνη (τα επίπεδα της οποίας πέφτουν στο μυϊκό σύστημα ως δείκτης ενεργειακής εξασθένισης στη νόσο), και η γλυκίνη (σημαντική για την αποκατάσταση του ηπατικού παρεγχύματος, στις νόσους που το προσβάλλουν).

Κατά τη σύγχρονη εποχή, τονίζει ο ειδικός ωστόσο, στις δυτικές κοινωνίες η υπερκατανάλωση λιπών, υδατανθράκων και επεξεργασμένων προϊόντων κρέατος παρεμποδίζει τη σωστή απορρόφηση κάποιων απαραίτητων βιταμινών.

Αν συνυπολογίσει κανείς επιπλέον τη μειωμένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, όπως και το φαινόμενο της «αραίωσης θρεπτικών συστατικών» στα φρούτα και τα λαχανικά (dilusion effect) λόγω της εντατικοποίησης των καλλιεργειών, καταλήγει στο συμπέρασμα της αρκετά συχνής ανεπαρκούς πρόσληψης βασικών συστατικών των τροφών σε διάφορες ομάδες του πληθυσμού, όπως ιδίως στους ηλικιωμένους, στους εφήβους ή στους εντατικά εργαζόμενους.

Μελέτες υποστηρίζουν καταλήγει ο κ. Χαλκιάς πως η προσεκτική υποκατάσταση των ανωτέρω συστατικών μέσω της χορήγησης επιλεγμένων συμπληρωμάτων διατροφής μπορεί να υποστηρίξει το φυσικό αμυντικό σύστημα του σώματος, ενισχύοντας και τα τρία επίπεδα ανοσίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Χαμηλή ενέργεια και κόπωση: Αυτοί είναι οι top λόγοι

Πόσα φρούτα και λαχανικά πρέπει να τρώει το παιδί αθλητής;

Σχετικά Άρθρα

Back to top button