Ειδήσεις ΥγείαςΦύση και Διατροφή

Νηστεία Μεγάλης εβδομάδας: Πώς θα πάρετε πρωτεΐνη χωρίς να φάτε κρέας;

Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από 6 έως 18 Μαρτίου με δείγμα 800 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα έδειξε ότι, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων σε ποσοστό 67% δηλώνουν ότι νηστεύουν την Μεγάλη Εβδομάδα.

Μάθετε ποιες είναι οι εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης ώστε να μην στερηθεί ο οργανισμό σας πολύτιμα θρεπτικά συστατικά λόγω της νηστείας.

Φασόλια

 

 

 

 

 

 

Η πρωτεΐνη που συναντάμε στα φασόλια, αν και ποικίλλει ανάλογα με την ποικιλία, φτάνει τα περίπου 7,5 γραμμάρια ανά μισό φλιτζάνι. Πλούσια σε φυτικές ίνες, μαγνήσιο και χαμηλή χοληστερόλη, τα φασόλια αποτελούν ένα πολύ υγιεινό γεύμα, που καταναλώνεται είτε σκέτο, είτε μέσα στη σαλάτα, σε πουρέ κ.ο.κ. Αν, λοιπόν, συνδυάσετε τα φασόλια με π.χ. ψωμί από σιτάλευρο ή καλαμποκάλευρο ή με ρύζι, η πρωτεΐνη που θα λάβετε από το γεύμα αυτό θα είναι παρόμοια με αυτή του κρέατος.

Φακές

 

 

 

 

 

 

 

Από τις φακές συγκεκριμένα, παίρνουμε 9 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά μισό φλιτζάνι μαγειρεμένης φακής, οι οποίες χρειάζονται και πάλι τη βοήθεια των δημητριακών για να μας χαρίσουν την πρωτεΐνη που χρειαζόμαστε. Δοκιμάστε λοιπόν, το περίφημο φακόρυζο, συνδυάζοντας φακές με ρύζι, και τροφοδοτήστε τον οργανισμό σας με πρωτεΐνη.

Κινόα

 

 

 

 

 

 

Παρ’ όλο που η πρωτεΐνη από κινόα είναι πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης, θεωρείται πλήρης και παρέχει στον οργανισμό τα απαραίτητα αμινοξέα που δεν μπορεί να συνθέσει μόνος του, πλησιάζοντας την πρωτεΐνη που προέρχεται από το κρέας και τα γαλακτοκομικά. Χρησιμοποιήστε τη στις σαλάτες, στις σούπες, στο ρύζι, τα ζυμαρικά κ.ο.κ.

Τόφου

 

 

 

 

 

 

Το τόφου είναι ένα προϊόν από το γάλα της σόγιας, που κατασκευάζεται παρόμοια με το τυρί και πλησιάζει πολύ στη γεύση του. Περιέχει 7 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά μισό φλιτζάνι, η οποία θεωρείται υψηλής βιολογικής αξίας και μπορεί να σας κρατήσει καλή… πρωτεϊνική παρέα τις ημέρες αυτές.

Μανιτάρια

 

 

 

 

 

Άλλη μια καλή επιλογή, είναι και τα μανιτάρια, τα οποία εκτός από πρωτεΐνη, είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β που κάνουν καλό στο νευρικό σύστημα, αλλά και αντιοξειδωτικά, έχουν ελάχιστα λιπαρά και οι θερμίδες τους φτάνουν μόλις τις 23 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κολικοί ενηλίκων: Ποιες οι κυριότερες αιτίες & ποια τα πρώιμα σημάδια;

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close