Ειδήσεις ΥγείαςΦύση και Διατροφή

Ξηροί καρποί οι …θαυματουργοί!

Έρευνα που διενήργησε το Πανεπιστήμιο του Harvard επί 16 χρόνια σε περίπου 84.000 γυναίκες ηλικίας 34 έως 59 ετών απέδειξε ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν πέντε ή περισσότερες φορές την εβδομάδα ξηρούς καρπούς έχουν κατά 27% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν διαβήτη τύπου 2.

Αμύγδαλα

Είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά, βιταμίνη Ε, φυτικές ίνες και φυτοστερόλες ενώ είναι πολύ καλή πηγή ασβεστίου αφού ένα φλιτζάνι αμύγδαλα δίνει τόσο ασβέστιο όσο και ένα κομμάτι φέτα!

Κάστανα τα θρεπτικά
Τα κάστανα είναι ο μοναδικός ξηρός καρπός που αποτελεί σημαντική πηγή βιταμίνης C ενώ είναι εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και δεν περιέχουν χοληστερόλη και θερμίδες.

Κουκουναρόσπορος ο αφροδιασιακός

Οι σπόροι του κουκουναριού χρησιμοποιούνταν από την αρχαιότητα ακόμη αφού διαθέτουν αφροδισιακές ιδιότητες. Ωστόσο τις Άγιες αυτές ημέρες έχουν την τιμητική τους εν΄ψω είναι πλούσια σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως ο σίδηρος, το μαγγάνιο και ο ψευδάργυρος.

Καρύδια

Τα καρύδια είναι πλούσια σε φυτικές στερόλες, έχουν μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών ουσιών, καθώς και βιταμίνη Ε και Κμια βιταμίνη που συντίθεται κυρίως στο έντερο. Ενδεικτικό της διατροφικής τους αξίας είναι ότι μία χούφτα καρύδια δίνει τόση βιταμίνη Ε όση και μισό φλιτζάνι ελαιόλαδο.

Φιστίκια Αιγίνης

Δύο χούφτες φιστίκια αντιστοιχούν σε μια μερίδα κρέας δίνονατς έτσι στον οργανισμό μας πρωτεΐνη. Αν και οι περισσότεροι ξηροί καρποί έχουν πολυακόρεστα λιπαρά, τα φιστίκια, όπως και τα φουντούκια, είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, που είναι επίσης ευεργετικά για την καρδιά.

Σπόρια

Οι ηλιόσποροι αλλά και ο πασατέμπος περιέχουν τα πολύτιμα λιπαρά οξέα ω-6 και κυρίως Χαρακτηριστικό είναι ότι 100 γρ. ηλιόσποροι δίνουν περισσότερη ποσότητα φυλλικού οξέος από τη συνιστώμενη ημερησίως ενώ είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, σίδηρο και μαγγάνιο.

Στραγάλια

Τα στραγάλια πρόκειται για ψημένα ρεβίθια και δεν έχουν πολλά λιπαρά. Είναι καλή πηγή πρωτεΐνης, αλλά και υδατανθράκων. Ενδεικτικό είναι ότι δύο χούφτες στραγάλια αντιστοιχούν σε 1 μερίδα άπαχο κρέ ας και 1 μερίδα μακαρόνια! Περιέχουν επίσης πολλές φυτικές ίνες και πλεονεκτούν σε σχέση με τους υπόλοιπους ξηρούς καρπούς σε βιταμίνη Α και σε β-καροτίνη, βιταμίνες απαραίτητες για την αναγέννηση των κυττάρων.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button