Ειδήσεις Υγείας

Οξειδωτικό στρες: Φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης που προτείνουν οι ειδικοί

Το οξειδωτικό στρες εκτός από την πρόωρη γήρανση συνδέεται με την εμφάνιση ή επιδείνωση διαφόρων παθήσεων όπως ο καρκίνος, η αθηροσκλήρωση, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, η αρθρίτιδα, η νόσος Αλτσχάιμερ, ο σακχαρώδης διαβήτης, η υπογονιμότητα, η οστεοπόρωση, το βρογχικό άσθμα, η νεφροπάθεια και οι πάθήσεις του θυρεοειδούς αδένα.

Οι κυριότεροι παράγοντες που ευθύνονται για την εμφάνισή του οξειδωτικού στρες είναι:

-η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ
ρύπανση της ατμόσφαιρας και των τροφίμων από τα χημικά λιπάσματα

-οι συσκευασίες των τροφίμων
-το άγχος και το ψυχολογικό στρες

-η λήψη τροφών φτωχών σε αντιοξειδωτικά
-οι διαταραχές του ύπνου

-το κάπνισμα
καθιστική ζωή ή και η υπερβολική άθληση

-οι ορμονικές διαταραχές που παρουσιάζουν οι γυναίκες ή φάρμακα που παίρνουν όπως π.χ. για την εμμηνόπαυση και τα αντισυλληπτικά χάπια.

Αντιμετώπιση

Για την αντιμετώπιση του οξειδωτικού στρες οι ειδικοί συστήνουν:

Βάλτε στο πιάτο σας σύνθετους υδατάνθρακες, όπως φρούτα, λαχανικά, ψάρια, όσπρια και ελαιόλαδο και λιγότερα ζωικά λίπη, κόκκινο κρέας.

Φροντίστε για την επαρκή ενυδάτωση του οργανισμού σας και την πρόσληψη τουλάχιστον 6-8 ποτηριών νερού ημερησίως.

Επιλέξτε έναν ελαφρύ τρόπο μαγειρέματος των γευμάτων σας προτιμώντας το βράσιμο στον ατμό.

Προσθέστε στο φαγητό σας φρέσκα αρωματικά βότανα, μπαχαρικά και καρυκεύματα, που αυξάνουν την αντιοξειδωτική προστασία και λιγοστεύουν την πιθανότητα εμφάνισης του οξειδωτικού στρες.

Καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες σκόρδου και κρεμμυδιού με το φαγητό, αφού περιέχουν πολύτιμα συστατικά και λειτουργούν ως ισχυρά αντιοξειδωτικά.

Χρησιμοποιείτε λεμόνι αντί ξύδι στις σαλάτες σας, λόγω του ότι έχει έντονη αντιοξειδωτική δράση, περιέχει βιταμίνη C και βοηθάει στην απορρόφηση ανόργανων στοιχείων που βρίσκονται σε λαχανικά, όπως το ασβέστιο και ο σίδηρος.

Δοκιμάστε να εντάξετε στη διατροφή σας τον λιναρόσπορο, τα ξηρά δαμάσκηνα, τα πράσα, το μπρόκολο, το ρόδι, τα καρύδια.

Καταναλώνετε περισσότερες φυτικές τροφές και λιγότερες ζωικές, προτιμώντας τις μη κατεργασμένες τροφές αντί για τις βιομηχανοποιημένες και τις βιολογικές αντί για τις συµβατικές.

Πλένετε τα φρούτα και τα λαχανικά πολύ καλά µε ζεστό νερό και τρώτε τα φρούτα μόνα τους και όχι ως επιδόρπιο μετά τα κυρίως γεύματα.

Αποφύγετε τον καφέ -μέχρι 2 δόσεις την ημέρα- (προτιμήστε το τσάι), το αλκοόλ (προτιμήστε το κρασί), τα ανθρακούχα ποτά, τη ζάχαρη και τους απλούς υδατάνθρακες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Θερμική εξάντληση: Πώς εκδηλώνεται & τι να κάνετε

Ποια εμβόλια πρέπει να κάνουν οι ενήλικες; Όλη η λίστα

Show More

Σχετικά Άρθρα

Back to top button
Close