Ειδήσεις Υγείας

Πίεση: Ανεβαίνει ή πέφτει το καλοκαίρι;

Η πίεση παρουσιάζει εποχιακή διακύμανση γεγονός που σημαίνει ότι οι ασθενείς θα πρέπει να έχουν τα μάτια τους δεκατέσσερα.

Το καλοκαίρι ο οργανισμός αντιδρά με διαφορετικούς μηχανισμούς από τον χειμώνα, για να αποκαταστήσει την θερμορύθμιση του. Σύμφωνα με τους επιστήμονες της mayo clinic η αλλαγή αυτή έχει ως αποτέλεσμα την πτώση της αρτηριακής πίεσης.

Χαρακτηριστικό είναι ότι η αρτηριακή πίεση παρουσιάζει εποχιακή διακύμανση, με τις τιμές της να είναι χαμηλότερες το καλοκαίρι απ’ ότι τον χειμώνα, αλλά μόνο τη ημέρα!

Συγκεκριμένα η αρτηριακή πίεση στους υπερτασικούς ασθενείς, τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες, παρουσιάζει μία μείωση της τάξης των 4 mmHg για την συστολική και 2 mmHg για την διαστολική πίεση κατά το καλοκαίρι.

Τα μάτια τους δεκατέσσερα

Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται για όσους παίρνουν και διουρητικά, τα οποία σε συνδυασμό με την αυξημένη εφίδρωση μπορεί να προκαλέσουν αφυδάτωση, υπόταση και θερμοπληξία

Στις ομάδες υψηλού κινδύνου για υπόταση συμπεριλαμβάνονται οι ηλικιωμένοι, οι πάσχοντες από σακχαρώδη διαβήτη, οι ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια και οι υπερτασικοί με δύσκολα ρυθμιζόμενη πίεση.

Ποια είναι τα ύποπτα συμπτώματα;

Η υπόταση εκδηλώνεται με ζάλη, καταβολή δυνάμεων, ανορεξία και αίσθημα παλμών.Σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες όσοι έχουν υψηλή πίεση αλλά δεν έχουν άλλα προβλήματα υγείας, γενικώς δεν χρειάζεται να μειώσουν τα φάρμακά τους το καλοκαίρι, εφόσον ακολουθούν υγιεινό τρόπο ζωής.

Οδηγίες προστασίας

Να αποφεύγετε τον ήλιο κατά τις ώρες υψηλής ακτινοβολίας.

Να αποφεύγετε τη βαριά σωματική εργασία και την υπερβολική άθληση, ιδιαίτερα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία ή υγρασία.

Να αποφεύγετε τα πολύωρα ταξίδια με αστικά μέσα συγκοινωνίας κατά τη διάρκεια της υψηλής ζέστης.

Να πίνετε άφθονα υγρά (έως 1,5 – 2 λίτρα).

Να αποφεύγετε τα μεγάλα γεύματα.

Κατά τη διάρκεια της μέρας να κάνετε αρκετά ντους με χλιαρό νερό.

Να αποφεύγετε τα οινοπνευματώδη ποτά.

Εάν η εφίδρωση είναι μεγάλη, να προσθέσετε αλάτι σε μικρές ποσότητες στη διατροφή σας, για να εξισορροπηθεί η απώλεια υγρών στον οργανισμό.

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button