Ειδήσεις Υγείας

Χριστούγεννα: Πώς ένα πλούσιο γεύμα μπορεί να επιβαρύνει την χολή;

Τα Χριστούγεννα η αγαπημένη γιορτή μικρών και μεγάλων έφτασαν και μαζί τους και οι διατροφικές… παρασπονδίες.

Όμως βάση των συστάσεων των ειδικών τα Χριστουγεννιάτικα εδέσματα μπορεί να επιβαρύνουν τη χολή. Ένα πλούσιο γεύμα , όπως συνηθίζεται τα Χριστούγεννα, που έχει πολλά λιπαρά και, μάλιστα, κακά λιπάρα (κόκκινο κρέας, βούτυρο, τηγανιτά, γλυκά) επιβαρύνουν τη χολή

Ποιος είναι ο ρόλος της χολής;

Η χολή χρησιμεύει στην πέψη του λίπους και αποτελείται από χοληστερόλη, φωσφολιπίδια , χολικά άλατα , πρωτείνες και χολοχρωστικές σε συγκεκριμένες αναλογίες. Όταν αυτές οι αναλογίες διαταραχθούν τότε δημιουργούνται ευνοικές συνθήκες για να αναπτυχθούν πέτρες στη “χολή”. Όταν λοιπόν αυξάνεται πολύ η χοληστερόλη είναι δυνατόν να δημιουργηθούν πέτρες που ονομάζονται χοληστερινικοί λίθοι που είναι και οι συχνότεροι.

Όταν οι πέτρες αποφράξουν τον χοληδόχο πόρο ( είναι ο πόρος με τον οποίο η χολή μεταφέρεται στο έντερο για την πέψη των λιπών) τότε μπορεί να είναι είτε παροδική είτε μόνιμη.

Τι να αποφύγετε

Είναι σχεδόν αδύνατο να μην ξεφύγουμε αυτές τις ημέρες ωστόσο ας το κάνουμε με μέτρο.Καταναλώνετε πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά.

Επιτρέπονται οι αμυλούχες τροφές υδατανθράκων, όπως ψωμί, ρύζι, δημητριακά, ζυμαρικά, πατάτες.

Προσπαθήστε να μην λαμβάνετε μεγάλες ποσότητες λίπους σε ένα γεύμα για να αποφύγετε τη δυσφορία και τα επώδυνα συμπτώματα.

Επιλέξτε γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά

Περιορίστε τα κορεσμένα λιπαρά που βρίσκονται στα ζωικά προϊόντα, όπως βούτυρο, τυρί, κέικ, μπισκότα, γλυκά και αντικαταστήστε τα με ακόρεστα λίπη που βρίσκονται στα φυτικά έλαια, όπως ηλιέλαιο, ελαιόλαδο και ξηροί καρποί.

Πίνετε άφθονα υγρά τουλάχιστον δύο λίτρα ημερησίως, όπως νερό, τσάι και άλλα ροφήματα από βότανα.

Αποφεύγετε να καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες αλκοόλ

Περπατήστε

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έλλειψη σιδήρου: Εφτά ενδείξεις ότι κάτι δεν πάει καλά

 

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button