sport-medicineΕιδήσεις ΥγείαςΣυμπληρώματα Διατροφής

Συνένζυμο Q10: Πως βοηθά την υγεία;

Το συνένζυμο Q10 λειτουργεί ως αντιοξειδωτικό ενώ κύριος ρόλος του είναι να προστατεύει τα κύτταρα από οξειδωτική βλάβη ενώ ορισμένες χρόνιες ασθένειες έχουν συνδεθεί με χαμηλά επίπεδα CoQ10.

Σύμφωνα με στοιχεία το 75% περίπου των Αμερικανών, που είναι πάνω από 50 χρονών, έχουν σε κάποιο βαθμό ανεπάρκεια του συνενζύμου. Η μειωμένη πρόσληψη του συνδέεται με:

Χρόνια κόπωση

Καρδιακή ανεπάρκεια και άλλα καρδιολογικά προβλήματα

Μολύνσεις

Μειωμένη μυϊκή ενδυνάμωση και αντοχή

Τι προσφέρει στην υγεία του οργανισμού

Νέες έρευνες που έγιναν έδειξνα ότι το συνένζυμο Q10 μπορεί να μειώσει τη βλάβη από τον ήλιο και να αυξήσει την αντιοξειδωτική προστασία.

Παράλληλα μπορεί να μειώσει τη συχνότητα των πονοκεφάλων και να αυξήσει την απόδοση στη γυμναστική μειώνοντας την κόπωση.

Άλλες έρευνες από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα έδειξαν ότι το συνένζυμο Q10 προστατεύει τα εγκεφαλικά κύτταρα από την οξειδωτική βλάβη.

Σε ποιες τροφές θα το βρείτε

Οι παρακάτω τροφές περιέχουν εν αφθονία το συνένζυμο Q10:

Καρδιά, συκώτι και νεφρά
Κρέας όπως το χοιρινό, το μοσχάρι και το κοτόπουλο
Λιπαρά ψάρια όπως ρέγγα, σκουμπρί και σαρδέλα
Λαχανικά κυρίως το σπανάκι και το μπρόκολο
Φρούτα όπως τα πορτοκάλια
Ξηροί καρποί και σπόροι
Έλαιο σόγιας

Δοσολογία

Μέχρο στιγμής δεν υπάρχει γενική σύσταση για την προσλαμβανόμενη ποσότητα για το συνένζυμο.  Όμως οι ειδικοί θεωρούν απαραίτητο να λαμβάνουμε τουλάχιστον 400 mg την ημέρα.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button