Ειδήσεις Υγείας

Τζετ λαγκ: Πώς θα περιορίσετε την ένταση και τη διάρκεια των συμπτωμάτων

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στην ιατρική επιθεώρηση «British Medical Journal» «το τζετ λαγκ οφείλεται στον αποσυγχρονισμό μεταξύ διαφόρων ρυθμών του οργανισμού και των περιβαλλοντικών ρυθμών. Ο ρυθμός ο οποίος επηρεάζεται περισσότερο είναι ο κύκλος του ύπνου και της δραστηριότητας, με τις σχετιζόμενες με αυτόν αλλαγές στις φυσικές και πνευματικές λειτουργίες».

Τα συμπτώματα του τζετ λαγκ περιλαμβάνουν:

Κόπωση

Νευρικότητα

Αϋπνία

Κεφαλαλγία

Ευερεθιστότητα

Αδυναμία συγκέντρωσης

Στομαχικές ενοχλήσεις

Πρήξιμο στους αστραγάλους και πόνο στις αρθρώσεις.

Πώς θα περιορίσετε την ένταση και τη διάρκεια των συμπτωμάτων

Προσπαθείστε να έχετε κοιμηθεί αρκετές ώρες τα δύο βράδια πριν από την πτήση.

Πριν επιβιβαστείτε, ρυθμίστε το ρολόι σας στην ώρα της χώρας που πρόκειται να επισκεφθείτε. Αυτό θα σας βοηθήσει να κάνετε επιλογές στις ώρες του ύπνου και των γευμάτων σας σύμφωνα με τη νέα ωρολογιακή ζώνη, προτού ακόμα φτάσετε στον προορισμό σας.

Φορέστε άνετα ρούχα και αναπαυτικά παπούτσια.

Στο αεροπλάνο κάνετε συχνά διαλείμματα για να τεντώνετε τα μέλη του σώματός σας, να περπατάτε στην καμπίνα και να ασκείστε ενώ κάθεστε στη θέση σας.

Πίνετε αρκετό νερό, δύο ποτήρια πριν επιβιβαστείτε και ένα ή περισσότερα λίτρα κατά τη διάρκεια της πτήσης, για να μην αφυδατωθείτε

Αποφύγετε τα πλούσια γεύματα και την υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στον ύπνο και ενοχλήσεις στο στομάχι. Καλό είναι λοιπόν να τρώτε ελαφρά και να αποφεύγετε ή να περιορίζετε την κατανάλωση του καφέ.

Ξεκουραστείτε αρκετά στο αεροπλάνο, εάν πρόκειται να προσγειωθείτε πρωί, και προσπαθήστε να μείνετε όσο το δυνατόν περισσότερη ώρα ξύπνιοι, εάν φτάσετε βράδυ στον προορισμό σας.

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button