Ειδήσεις Υγείας

Τι πρέπει να προσέχετε με το κρύο και το χιόνι

Οι χειμερινές διακοπές και αποδράσεις είναι συνδυασμένες με το χιόνι και το σκι και το snowboard.

Όμως όπως  όλα τα αθλήματα έτσι και το σκι μπορεί να προκαλέσει τραυματισμούς.

Δείτε τι πρέπει να προσέχετε για να απολαύσετε  το αγαπημένο μας άθλημα και χόμπι με όσο το δυνατό λιγότερα ατυχήματα.

Το σκι αποτελεί εξαίρετη καρδιοαναπνευστική άσκηση και συμβάλλει στην ενίσχυση της αντοχής, καθώς και στην ενδυνάμωση του μυϊκού συστήματος με έμφαση στα πόδια.
Παράλληλα γυμνάζονται οι ώμοι και οι τρικέφαλοι μύες στα χέρια, επειδή χειριζόμαστε τα μπατόν (τα λεπτά μπαστούνια του σκι).

Προσοχή

Τα μάται σας δεκατέσσερα γιατί κάνοντας σκι με μαλακή μπότα και χαλαρές δέστρες υπάρχει κίνδυνος για κατάγματα και διαστρέμματα του άκρου πόδα & ποδοκνημικής.  Επίσης με σκληρή μπότα και σφιχτές δέστρες υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος για συνδεσμικές βλάβες του γόνατος (μηνίσκος, πρόσθιος χιαστός) και κατάγματα άνωθεν της μπότας.

Οι κάλτσες

Θα πρέπει να διατηρούν τα πόδια ζεστά και στεγνά, αλλά και να «απάγουν» τον ιδρώτα, των ποδιών και να τα επιτρέπουν να αναπνέουν. Θέλουμε λεπτή κάλτσα, χωρίς να διπλώνει ποτέ 100% βαμβακερή καλύτερο είναι το μίγμα ακρυλικής με βαμβακερή.

Πρόληψη

Πρέπει να δώσουμε έμφαση στις ασκήσεις διατάσεως πριν και μετά το σκί. Το κρύο δημιουργεί εύκολα μυικό σπασμό. Κάνουμε με κεκαμμένα γόνατα, αλλαγές κινητικής κατάστασης στα κάτω άκρα. Διατάσεις τετρακεφάλου, δικεφάλου, γαστροκνημίας και πελματιαίας, απονεύρωσης. Ενδυνάμωση αυτοχθόνων και εξωγενών μυών του ποδιού.

Κρυοπαγήματα

Στα κρυοπαγήματα υπάρχει υποθερμική βλάβη, λόγω αγγειοσύσπασης των περιφερικών αγγείων, και είναι χειρότερα με υγρασία και αέρα. Υπάρχουν
4 στάδια κατά Orr & Fainer. Πρέπει άμεσα να προβούμε σε επαναθέρμανση του σκέλους με θερμά μπάνια στους 38-440C, σε βαρύτερες καταστάσεις το υπερβαρικό οξυγόνο είναι χρήσιμο.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button